אנחנו בדנאל סיעוד, בשיתוף עם הקרן לרווחה לנפגעי השואה בישראל, מסייעים לניצולי שואה הזקוקים לעזרה סיעודית.
הקרן לרווחה לנפגעי השואה בישראל נוסדה בשנת 1994 במטרה לסייע לניצולי השואה שניצלו מן התופת הנוראית, מסייעת לניצולי שואה החווים קושי בפגיעה ביכולת התפקוד היומיומית בשל השפעות הגיל ובשל התמודדות עם עברם הקשה.
באמצעות חוק הסיעוד מסייעת המדינה לקשישים שזקוקים לעזרה בביצוע מטלות היומיום וקושי בתפקוד, אך מעוניינים להישאר לגור בביתם. הקשישים העומדים בקריטריונים לקבלת גמלת סיעוד, זכאים לקבל את הגמלה, במימון מלא של הביטוח הלאומי.
ובנוסף, הקרן לרווחת ניצולי שואה, מסייעת במימון טיפול סיעודי בשני מצבים:
קיימים מספר קריטריונים לקבלה של סיוע לניצול שואה מהקרן:
וכן מי שברחו משטח הכיבוש: מגרמניה אחרי 1933, מאוסטריה אחרי 1938, ומיתר הארצות אחרי פרוץ המלחמה וכיבוש עד ליום 8.5.1945.
לדנאל סיעוד, חברת הסיעוד הגדולה והותיקה בישראל, רישיון מהמוסד לביטוח לאומי ומשרד העבודה והרווחה, לספק שירותי טיפול לקשישים הזכאים לקבלת גימלת סיעוד לפי חוק ביטוח לאומי. כבר מעל 45 שנה, אנו מעניקים שירות מידי חודש לכ 35,000 קשישים בכל הארץ, במסגרת חוק הסיעוד של הביטוח הלאומי. אנחנו בדנאל סיעוד, מעסיקים עשרות אלפי עובדים סוציאליים, אחיות ומטפלות, הנבחרים בקפידה, על ידי הסגל המקצועי שלנו.
ראשי » שלושה ראשונים
קשה לראות את האנשים היקרים לנו, מתקשים בפעולות היום יום, כמו להתקלח, להתלבש או לאכול לבד. אנחנו בדנאל, נתאים לכם מטפלת מקצועית שתטפל ביקרים לכם בביתם, תוך שמירה על עצמאותם וכבודם. אנחנו בדנאל סיעוד, חברת הסיעוד הגדולה והותיקה בישראל, מעניקים שירות מידי חודש ל 35,000 קשישים בכל הארץ, במסגרת חוק הסיעוד של הביטוח הלאומי, באמצעות עשרות אלפי מטפלות ומטפלים בעלי הכשרה.
וכולנו עושים את עבודתנו, מתוך תחושת שליחות ונתינה. המטפלת שתגיע לביתכם לטפל בבן המשפחה שלכם, תסייע ותקל עליו בביצוע פעולות יומיומיות כמו להתלבש לבד, לאכול, להתרחץ, להתנייד, לנקות את הבית ולערוך קניות וסידורים. אנחנו בדנאל מבינים, שלא משנה בני כמה אנחנו, חשוב לבן המשפחה שלכם להרגיש חיוני ועצמאי, גם כאשר הוא מקבל סיוע ממטפלת. לכן, אנחנו מחויבים לתת מענה לכל הצרכים הייחודיים והמשתנים של המטופלים שלנו, תוך שמירה על כבודו של המטופל ופרטיותו. וחשוב לנו להתייחס אליו, ממש כאילו היה בן משפחה שלנו.
מטפלת סיעודית לקשישים, מסייעת לקשישים המתקשים בפעולות היומיומיות שבשגרה. יש חשיבות שהקשיש יישאר בבית, בסביבתו המוכרת והידועה וכך הוא ממשיך לנהל אורח חיים עצמאי ושומר על שגרת היום שלו ומקבל עזרה בפעילויות בהן הוא מתקשה. איך מטפלים סיעודיים לקשישים יכולים לעזור וכיצד ניתן להיעזר בהם בצורה הטובה ביותר?
עם ההתבגרות קשישים רבים מגיעים לגיל שבו גם פעולות יומיומיות הופכות למאתגרות. הן אם מדובר בפעולות שמצריכות יציאה מהבית כמו ללכת לקניות או לקופת חולים, פעולות בבית כמו לבשל או לנקות והן אם מדובר בפעולות אישיות כמו מקלחת או להתלבש בבוקר. לשם כך בדיוק ישנו חוק הסיעוד אשר במסגרתו ניתן לקבל עזרה יום יומית של מטפלת סיעודית או מטפל סיעודי. הכוונה היא לאנשים אשר עם התבגרותם נזקקים לעזרה אך עדין עצמאיים ואינם זקוקים לעזרה והשגחה 24/7.
בואו נראה מה אפשר לקבל ממטפלים סיעודיים בעזרתה של דנאל סיעוד.
כמובן שהתשובה תלויה בצרכים של אותו קשיש או קשישה הזקוקים לעזרה וברמת התפקוד שלהם., לאחר ביקור של אנשי מקצוע ובחינת מצבם ניתן יהיה לקבוע אם העזרה לה הם זקוקים היא בעיקר בפעולות שוטפות. על פי רוב, קשישים סיעודיים מעדיפים להישאר בבית בסביבה הטבעית להם ולכן ירצו להעזר בשירותי מטפלת או מטפל סיעודי ובכך להמשיך את שגרת חייהם המוכרת, ולא לעבור למקום כמו דיור מוגן וכד'. המטפלת הסיעודית יכולה לתת מענה מלא לשמירה על עצמאות ושגרה מוכרת בשילוב קבלת עזרה לכל הנדרש להם.
כמובן במידה והקשיש אינו יכול להישאר לבדו בבית ונזקק לעזרה 24/7 הוא יזדקק לעזרת עובד או עובדת זרה.
אחד האתגרים שנתקלים בהם הקשישים הן הפעולות מחוץ לבית. פעולות שגרתיות שעשו רגע לפני ללא כל קושי, כעת הם נדרשים לעזרה וליווי. פעולות כמו לצאת לקניות, ללכת לבדיקה רפואית או לרכוש בבית המרקחת תרופות, ללכת לבית הקפה השכונתי, לטייל בפארק ולנשום קצת אוויר, כל אלו הופכות לאתגר לא מבוטל עבור הקשישים.
ההתניידות קשה יותר, קצב הרחוב נהייה מהיר ומפחיד, ואפילו העלייה לאוטובוס דורשת עלייה במדרגות המצריכה עזרה. גם העיסוק עם ניירת ובוודאי שלסחוב סלים עמוסים בחזרה מקניות – כל אלה הופכים לפעולות קשות עד בלתי אפשריות לבד, אך לפעולה אפשרית ביותר עם עזרתם של מטפלים ומטפלות סיעודיות.
אחד הדברים בהם אפשר להעזר במטפל או מטפלת סיעודית הוא בכל הסידורים מחוץ לבית, אם ביחד כחלק משגרת היום יום ואם לחוד כאשר המטפלים הסיעודיים יכולים ללכת בעצמם ולחסוך טרחה מיותרת של הקשיש או הקשישה בהם הם מטפלים. כמובן שקיים ערך מוסף בעצם היציאה מהבית יחד ושמירה על העצמאות היחסית. מהבירוקרטיה המשעממת של בנק וקופת חולים ועד הבילויים לעידוד הנפש כמו הטיול בפארק או הקפה, בכולם, הליווי וההשגחה של המטפל או המטפלת הסיעודית המלווים את הקשישים הופכים את היציאה מחוץ לבית לאפשרית.
כולנו מתמודדים בשגרה עם תחזוקת הבית שאיננה פשוטה. לבשל, לנקות, לכבס, לשטוף כלים, לדאוג להיגיינת חדרי השירותים והאמבטיה, להחליף מנורה שנשרפה, לשאוב את השטיח ו… זה לעולם לא נגמר נכון? עם ההתבגרות הדבר הופך למאתגר אף יותר.
ללא עזרה, תחזוקת הבית עלולה להיפגע ואף להגיע עד למצב של הזנחה, מה שעלול ליצור בעיה אמיתית. כולל בעיות בריאותיות. לכן, יש חשיבות לכניסה יום יומית של מטפל או מטפלת סיעודית אשר רואים את הבית ומסייעים בתחזוקה השוטפת שלו.
אל תטעו, אין מדובר ב"חברת ניקיון", אלא על עזרה צמודה וקבועה. בדיוק כמו שדיירי הבית רגילים ואוהבים לתחזק אותו כל השנים, רק עם עזרה.
בנושא תחזוקת הבית אנחנו נתקלים לעיתים גם בהפתעות נעימות, למשל כאשר מטפלת סיעודית מבשלת לקשיש מאכלים חדשים שאינם מוכרים לו, אך הכי חשוב שהיא תדאג שהקשיש והקשישה יאכלו ארוחות מזינות תוך הקפדה על מזון המתאים לשגרת הבריאות של כל אחד ואחת מהם.
אחד מהקשיים עם ההתבגרות הוא אי היכולת לעשות פעילויות פשוטות פשוטות ויומיומיות כמו למשל מקלחת, להתלבש ולעיתים אף ללכת לשירותים לבד. גם במקרה זה, המטפלת והמטפל הסיעודיים עוזרים כחלק משגרת היום יום ושמירה על ניקיון והגיינה של הקשיש עצמו.
אסור להתעלם מהעובדה שפעמים רבות הקשישים הזקוקים למטפלת סיעודית ברמה יומיומית הם גם בודדים. הם חיים בגפם, וגם אם המשפחה מרבה לבקר, אפילו כל שבוע – עדיין, רוב הימים, רוב שעות היום, הם לבד.
מטפלים סיעודיים משמשים גם כחברה, וכמה שעות ביום – זה משמעותי מאד בעיקר במידה והמשפחה אינה מתגוררת בקרבת הקשיש או הקשישה.
המטפלת הסיעודית אומנם ישראלית אך עדיין ניתן לנסות שהיא תהייה דוברת שפת האם של הקשיש, כך שהתקשורת תהייה קלה ונגישה יותר.
בדנאל סיעוד ישנו שירות מכל הלב בו נעשה ליווי של המשפחה למציאת מטפל או מטפלת סיעודית שהכי מתאימים עבור הקשיש או הקשישה.
חשוב לדעת כי המטפלת הסיעודית היא איננה סמכות רפואית או אשת מקצוע אלא מטפלת שעוברת הסמכה לטיפול בקשישים. המטפלת הסיעודית אינה רופאה או אחות, אין להשאיר בידיה הליכים רפואיים, או להתייעץ איתה באבחנה, או להקשיב לעצתה בנוגע לטיפול. ניתן להיעזר בה כדי להוציא לפועל את הטיפול (לעזור לקשיש לקחת את הכדור בזמן, להחליף תחבושת בהנחיית רופא או אחות וכו') וכמובן כדי להגיע לביקור אצל הרופא.
עוד נושא שחשוב להדגיש הוא שהמטפלת היא אישית. תפקידה לעזור לקשיש הסיעודי בו היא מטפלת וזהו. היא לא נועדה לשירות המשפחה בניקיונות, סידורים או תחזוקת הבית, ואין לבקש ממנה כל משימה אחרת שאינה נוגעת ישירות לטיפול בקשיש בו היא אמורה לתמוך.
באתר של דנאל סיעוד תוכלו למצוא מידע רב על תהליך הבקשה למטפלת סיעודית. תוכלו גם ליצור איתנו קשר ולקבל ייעוץ חינם ואף ליווי בכל התהליך מול הביטוח הלאומי. הקצאת שעות לטיפול סיעודי ניתנת על ידי ביטוח לאומי לקשישים מעל גיל פנסיה העומדים בכל דרישות הזכאות.
אם אתם לא בטוחים שאתם, או כמו שקורה במקרים רבים – יקיריכם, זכאים לסיוע של מטפל סיעודי או מטפלת סיעודית, אנחנו ממליצים לכם בחום פשוט לדבר איתנו. יש לנו ידע רב וניסיון בתחום שיכולים לעמוד לרשותכם.
לזקנה יכולות להיות תופעות לוואי לא נעימות הבאות לידי ביטוי בקושי אמיתי לבצע פעולות יומיומיות שעד לא מזמן היו פשוטות ולעולם לא חשבנו שנזדקק בהן לעזרה.
ועם זאת, גם בתוך ההגדרה "סיעודי" יש רמות שונות וטווח גדול של עצמאות שעוד אפשר לנצל. מטפלת סיעודית באה לתת לכם בדיוק את זה, לשמור על שגרת חייכם, להצליח להישאר בבית והסביבה המוכרים, תוך שאתם מקבלים את כל העזרה שתצטרכו מהמטפלים הסיעודיים.
אנחנו בדנאל סיעוד כאן עבורכם ובשבילכם כדי לעזור לכם בכל התהליך, החל מהבירור הראשוני של זכויותיכם, ועד לשיבוץ המטפלת הסיעודית או המטפל הסיעודי המתאים ביותר עבורכם.
בדנאל סיעוד מאמינים בעבודה מקצועית ואיכותית, לשם כך פותח קורס מטפלות היברידי. הקורס אשר קיבל את אישור הביטוח הלאומי משלב בין מפגשים פרונטלים בכיתה ללמידה עצמאית דיגיטלית.
בהפקת הקורס החדשני והייחודי השקיעה דנאל סיעוד משאבי כסף זמן ומחשבה רבים על מנת לייצר תוכן ברמה הגבוה ביותר.
התוכן מונגש באמצעות סרטונים, לומדות, סימולציות ומבחנים דיגיטליים שהופקו במיוחד לצורך כך ומאפשרים למידה מרחוק בזמן ובמקום המתאים ונוח למטפלת.
בקורס נלמדים תכנים כגון – "כניסה לבית מטופל חדש", "מחלות בזקנה", "תקשורת בינאישית" ו"שמירה על בטיחות הקשיש" בביתו ועוד ועוד. הלמידה מבוקרת ומנוהלת על ידי מערכת lms (Learning Management System ) המציגה נתונים בזמן אמת עבור כל לומדת והישגיה.
רכזי הקורסים מספקים תמיכה ומנהלים את התקדמות הקורס מתחילתו ועד סופו.
בזכות הקורס המתקדם מצליחה דנאל סיעוד להנגיש את הקורס להיקף מטפלות רחב וכך משפרת את איכות הטיפול המוענק לקשישים.
אלפי המטפלות שכבר הוכשרו בקורס זה מעידות כי הקורס תרם להן ידע, ביטחון ותשובות לשאלות שמלוות אותן בעבודה היומיומית.
פלטפורמת הלימוד המשולבת למידה עצמאית דיגיטלית ומפגשים בכיתה מוכיחה את עצמה בהנגשת הקורס ובאיכותו.
ראשי » שלושה ראשונים
כיצד מקבלים את ההחלטה המשמעותית בבחירת בית אבות עבור יקירכם? מי מקבל את ההחלטה? איזה שאלות חשוב שתשאלו לפני קבלת ההחלטה? ומי יכול לסייע לכם בקבלת ההחלטה הטובה ביותר?
מעבר של קשיש לבית אבות אינו תהליך פשוט עבורו ונעשה לרוב במקרים בהם הקשיש אינו יכול להישאר במסגרת הביתית, הטבעית והמוכרת לו. למרות הקושי בתהליך עצמו, המעבר לבית אבות מאפשר לקשיש לחיות במסגרת מוגנת, ולשפר את בריאותו ואיכות חייו.
כאשר מגיע הרגע בו בני המשפחה המבוגרים זקוקים לבית אבות, מדובר בהחלטה מורכבת שדורשת הפעלת שיקול דעת מעמיק. רבים מוצאים את עצמם מתמודדים עם שאלות ודילמות לא מעטות, בין אם בנוגע למיקום, איכות השירותים, המתקנים השונים המוצעים, הצוות וכו'.
אנחנו בדנאל סיעוד מאמינים כי ההחלטה לגבי המעבר לבית האבות צריכה להיות של הקשיש ובשיתוף מלא עימו, אלא אם מצבו הקוגניטיבי לא מאפשר זאת.
בישראל קיימים סוגים שונים של בתי אבות: לתשושים, לסיעודיים ולתשושי נפש, ובכל סוג קיימות עשרות אפשרויות. כיצד יודעים באיזה בית אבות לבחור? דנאל סיעוד מלווים אתכם אתכם עד למציאת הפתרון המתאים עבור בן המשפחה שלכם על בסיס זיהוי הצרכים הייחודיים שלו שירות זה מקל על הקשיש ובני משפחתו ומבטיח בחירה נבונה ומותאמת אישית, תוך התחשבות במגוון פרמטרים אישיים.
כיצד בדנאל סיעוד מסייעים לכם לקבל את ההחלטה המתאימה ביותר עבורכם?
חברת דנאל סיעוד מעניקה ליווי צמוד בתהליך בחירת בית האבות המתאים ביותר לכל קשיש. השירות כולל:
אנחנו ממליצים, לפני חיפוש המסגרת להוריכם, לערוך תיאום ציפיות, הן עם הקשיש והן בין בני המשפחה לגבי הציפיות מהמסגרת. חשוב שהקשיש ובני משפחתו ישאלו את עצמם את השאלות הבאות:
קריטריונים אלה יעזרו לכם במיקוד האפשרויות לבחירה ויסייעו לכם בקבלת ההחלטה.
ניסיון רב – היתרון המרכזי של דנאל סיעוד טמון בניסיון הרב שצברה החברה לאורך השנים כחברה ותיקה למתן שירותי סיעוד לאנשים בגיל השלישי. ככזו, דנאל סיעוד מכירה היטב את הצרכים והאתגרים הניצבים בפני הקשיש ובני משפחתו בבחירת בית אבות, ומספקת שירותי ייעוץ בהתאמה אישית, הכל על בסיס ידע מקצועי רחב והיכרות עם המערכת.
אמינות ומקצועיות – דנאל סיעוד הינה חברה וותיקה ומוכרת, עם מוניטין מבוסס של אמינות ומקצועיות בתחום הסיעוד. עובדי החברה מציעים ליווי תהליך אישיאשר בסופו תמצאו א בית האבות שיתאים עבורכם.
ליווי צמוד לאורך כל התהליך – תהליך בחירת בית אבות עשוי להיות מורכב רגשית ומשפחתית. דנאל סיעוד מלווה את המשפחות בכל שלב לאורך הדרך.
חברת דנאל סיעוד מספקת יתרונות רבים בעת קבלת שירותי ייעוץ לבחירת בית אבות עבור יקירכם. בכל שלב ניתן לקבל מידע וכך להצליח בקבלת החלטה טובה מבוססת על פי הצרכים של יקירכם ועל פי ידע מקצועי בתחום. פנו אל דנאל סיעוד לקבלת ליווי בבחירת בית אבות.
ראשי » שלושה ראשונים
קשה לראות את האנשים היקרים לנו מתקשים בפעולות היום יום, כמו להתקלח, להתלבש או לאכול לבד. האם אפשר לעזור להם? בהחלט כן! הכירו את זכויותיכם במסגרת גמלת הסיעוד.
באמצעות גמלת הסיעוד של ביטוח לאומי, מסייעת המדינה לקשישים שזקוקים לעזרה בביצוע מטלות היומיום אך מעוניינים להישאר לגור בביתם. הקשישים העומדים בקריטריונים לקבלת גמלת סיעוד זכאים לקבל את הגמלה במימון מלא של הביטוח הלאומי.
מאמר זה יסביר כיצד תוכלו לממש את זכויותיהם של היקרים לכם ולעזור להם לקבל שעות טיפול של מטפלת או מטפל המגיעים עד לביתם ומסייעים להם בפעולות יומיומיות.
זיקנה מכילה בתוכה שינויים רבים ובכלל זה פרישה מהעבודה, ירידה במצב הבריאותי, שינויים פסיכולוגיים וחברתיים רבים ופגיעה משמעותית בעצמאות. התוצאה הישירה של כל אלה היא ירידה בתפקוד היום יומי. פעמים רבות נוצר קונפליקט בין רצונם של הקשיש וסביבתו לתת לו את מירב העצמאות, להמשיך לגור בביתו ולנהל את שגרת חייו כפי שהתרגל אליה, לבין קושי להתמודד עם מספר פעולות יומיומיות הכרחיות בניהול שגרת חיים זו. אחת האפשרויות העומדות במצב זה היא קבלת סיוע בדרך של מטפל או מטפלת לביצוע פעולות בביתו של הקשיש.
חשוב לדעת שגמלת הסיעוד מוענקת למי שעומד בתנאי הזכאות בדרך של שעות טיפול של מטפל או מטפלת, המגיעים אל בית הקשיש ומסייעים לו בפעולות היומיומיות. הפעולות בהן יסייעו המטפל או המטפלת לבן המשפחה שלכם הן: הכנת אוכל ובישול, סיוע ברחצה, סיוע בהלבשה, השגחה, סיוע בניהול משק הבית, עריכת קניות לבית, ליווי לרופא, רכישת תרופות בבית המרקחת.
ייתכנו גם מצבים בהם תתקבל גמלה כספית למימון הליווי הסיעודי, ולאו דווקא שעות טיפול. ישנם פרמטרים רבים המשפיעים על ההחלטה.
על מנת לממש זכאות זו יש להגיש למוסד לביטוח לאומי תביעה לגמלת סיעוד. ואולם מעבר לקביעת הזכאות וניהול ההליך הבירוקרטי יש צורך להתאים את המטפל הייחודי לאותו קשיש אשר נאלץ להכניס אדם זר אל ביתו.
דנאל סיעוד היא חברת הסיעוד לקשישים הגדולה בישראל, בעלת רישיון מהמוסד לביטוח לאומי ומשרד העבודה והרווחה, לספק שירותי טיפול לקשישים הזכאים לקבלת גמלת סיעוד לפי חוק סיעוד ביטוח לאומי. חברת דנאל סיעוד מלווה אתכם בכל התהליך מהפנייה הראשונית ועד קבלת הטיפול בפועל. על התהליך והשירות הניתן נפרט להלן.
כדי להגיש בקשה לקבלת גמלת סיעוד, חשוב שתדעו מהם הקריטריונים לקבלת הגמלה מטעם הביטוח הלאומי:
עמידה בתנאי הסף – על הקשיש לחצות את גיל הפרישה (נשים 62, גברים 67) ולהיות תושב ישראל.
מגורים – גמלת הסיעוד מיועדת לקשישים שגרים בביתם או בדיור מוגן, או שוהים במוסד סיעודי במחלקה לעצמאים או לתשושים.
מבחן הכנסות – גמלת הסיעוד תינתן לקשישים בעלי רמת הכנסות מסוימת, ובמידה ורמת ההכנסות גבוהה מהקריטריונים יחושבו בהתאם שעות הטיפול. חריגה משמעותית מטווח ההכנסות אינה מאפשרת זכאות לגמלת סיעוד.
קצבאות נוספות – גמלת הסיעוד תינתן לקשישים אשר אינם מקבלים קצבת שירותים מיוחדים מביטוח לאומי או קצבה ממשרד הביטחון.
בדיקת תלות – בדיקת הערכת תלות על ידי נציגי המוסד לביטוח לאומי על מנת להעריך את מידת הצורך של הקשיש לסיוע של מטפל/מטפלת.
כבר מעל 45 שנה, דנאל סיעוד מעניקים שירות מידי חודש לכ-35,000 קשישים בכל הארץ, במסגרת גמלת הסיעוד של חוק סיעוד ביטוח לאומי. לקבלת ליווי ותמיכה צמודים לכל אורך הדרך מומלץ לפנות עוד מהשלב הראשוני ובטרם פנייה אל המוסד לביטוח לאומי.
אלו הם השלבים לקבלת זכאות לגמלת סיעוד בליווי של חברת דנאל סיעוד:
שלב 1- פנייה לצוות הסניף של דנאל סיעוד באזור מגוריכם, הכרות ובירור ראשוני של צרכי הקשיש
עם פניית המשפחה תבוצע שיחה שמטרתה בירור ראשוני על מנת להבין האם הקשיש עומד בקריטריונים לקבלת זכאות לחוק סיעוד. ככל והתשובה לכך חיובית ייקבע ביקור בית לצורך המשך טיפול. ככל והתשובה היא שלילית יתואם המשך מעקב טלפוני עתידי על ידי נציגי חברת דנאל סיעוד.
שלב 2- ביקור בית לצורך הכרות ומיפוי יסודי יותר של צרכי הקשיש
נציגים של חברת דנאל סיעוד יגיעו אל בית הקשיש באופן מידי ועד יום לאחר ביצוע שיחת ההיכרות על מנת להבין לעומק את הצרכים הייחודיים של הקשיש. במידה ונציג דנאל סיעוד יתרשם כי הקשיש זקוק לסיוע של מטפל או מטפלת סיעודיים הוא ימליץ על הגשת תביעה למוסד לביטוח לאומי.
שלב 3- מילוי טופס תביעה לגמלת סיעוד
את התביעה ימלא הקשיש או בן משפחתו בלבד. מומלץ וניתן להסתייע בנציג חברת דנאל סיעוד במעמד ביקור הבית, ולהיעזר בו במילוי הטפסים. אל התביעה יש לצרף את המסמכים הבאים:
מכתב סיכום מצב רפואי עדכני/סיכום אשפוז.
אישור הכנסות של הקשיש ובן/בת הזוג ל-3 חודשים רצופים מתוך ארבעה חודשים שקדמו להגשת תביעה.
אם הקשיש מתגורר בבית אבות, על הנהלת המעון למלא את סעיף 9 בטופס.
שלב 4- הגשת טופס תביעה לגמלת סיעוד לביטוח הלאומי
את התביעה ניתן להגיש באופן מקוון באתר הביטוח הלאומי או על ידי נציג של חברת דנאל סיעוד שיגיש אותה באופן ידני בסניף הקרוב לביתכם.
שלב 5- שירות "טרום סיעוד"- שיבוץ מטפלת לבית הקשיש
בדנאל סיעוד מעניקים ללא תשלום שירות "טרום סיעוד" המעניק לכם שעות טיפול בבית הקשיש, טרם קבלת האישור לגמלת הסיעוד מטעם הביטוח הלאומי. במסגרת שירות "טרום סיעוד", מתבצעת השמה מיידית של מטפלת בביתו של הקשיש, עד לקבלת אישור הזכאות של הביטוח הלאומי. באמצעות שירות "טרום סיעוד", בן המשפחה שלכם מקבל באופן מידי טיפול המותאם לצרכיו על ידי מטפלת מקצועית, עוד בטרם אושרה הבקשה ובלי המתנה לקבלת התשובות. השירות כפוף להערכה מקצועית המבוצעת על ידי הצוות המקצועי של דנאל סיעוד.
שלב-6- ביקור בית/שיחה טלפונית לבדיקת התלות של הקשיש, מבוצע על ידי מערך מקצועי מטעם הביטוח הלאומי
לאחר שתגישו תביעה לגמלת סיעוד במוסד לביטוח לאומי, ואם אכן ימצא המוסד לביטוח לאומי כי בן המשפחה שלכם עומד בתנאים לקבלת שירותי טיפול, הוא יידרש לעבור מבחן לבדיקת תפקודו ומידת התלות שלו בעזרת הזולת. מבחן זה, הנקרא גם "מבחן התלות", ייערך ע"י נציג המאושר לבדיקה זו מטעם הביטוח הלאומי. צפו בסרטון מבחן תלות באתר דנאל סיעוד על מנת להתרשם מהאופן בו נערכת בדיקת התלות, ממה היא מורכבת ועל מה כדאי לשים דגש בטרם ניגשים למבחן.
ערעור
במידה וגמלת הסיעוד לא אושרה עומדת לרשות הקשיש זכות ערעור על ההחלטה של המוסד לביטוח לאומי. על הערעור להיעשות בכתב תוך צירוף המסמכים הרלוונטיים. מומלץ לפנות סמוך ככל הניתן לקבלת ההחלטה על מנת לא לאבד את זכות הערעור. גם לצורך הגשת ערעור ניתן להיעזר בשירותים של חברת דנאל סיעוד.
גמלת הסיעוד מתוקף חוק הביטוח הלאומי, מעניקה לקשישים שזקוקים לסיוע בביצוע מטלות יום יומיות, בדיור מוגן או בביתם, סיוע בדרך של קבלת שעות טיפול על ידי מטפל או מטפלת צמודים המגיעים לביתו של הקשיש ומתלווים אליו ומסייעים לו בכל צורך שמתעורר בזמן שהותו של המטפל. חברת דנאל סיעוד מעניקה ליווי ותמיכה החל מהפנייה הראשונה, הכרת הצרכים ובדיקת תנאי הזכאות, סיוע בהגשת התביעה, התאמת המטפל או המטפלת לצורך הייחודי וכו'.
בדנאל סיעוד מועסקים עובדים רבים מאד, ביניהם עובדים ועובדות סוציאליים, אחים ואחיות ומטפלים ומטפלות, הנבחרים בקפידה על ידי הסגל המקצועי שלנו. בדנאל סיעוד מאמינים, כי לכל מטופל יש אופי שונה, רצונות וצרכים שונים, לכן ניתן דגש על הצרכים הייחודיים של כל מטופל ומטופלת וכל משפחה הזקוקה לנו. שלבי האיתור, ההשמה והמעקב נעשים באמצעות עובד מקצועי תוך התחשבות ותיאום מתמיד עם בני המשפחה.
רוצים לבדוק האם בן המשפחה שלכם זכאי לגמלה? הכנסו אל מחשבון הזכאות לגמלת סיעוד.
אנחנו בדנאל מאמינים, כי לכל מטופל יש אופי שונה, רצונות וצרכים שונים, לכן אנו שמים דגש על הצרכים הייחודיים של כל מטופל וכל משפחה הזקוקה לנו.
המטפלות המועסקות על ידינו, נבחרות על ידי אנשי המקצוע המיומנים של החברה ועוברות הכשרה מיוחדת ומקיפה.
ההתאמה בין המטפלת לקשיש נעשית על סמך היכרות עם שני הצדדים, בחינת צרכי הקשיש והקשבה לרצונותיו, על מנת להגיע להתאמה הטובה ביותר בין המטפל לקשיש כגון: שפה, ארץ מוצא, מין, גיל, דת וכדומה.
שלבי האיתור, ההשמה והמעקב נעשים באמצעות עובד מקצועי תוך התחשבות ותיאום מתמיד עם בני המשפחה.
כדי להגיש בקשה לקבלת גמלת סיעוד, חשוב שתדעו מהם הקריטריונים לקבלת הגמלה מטעם הביטוח הלאומי:
רוצים לבדוק האם בן המשפחה שלכם זכאי לגמלה? הכנסו אל מחשבון הזכאות לגמלת סיעוד
אנחנו בדנאל, מעניקים ללא תשלום, שירות "טרום סיעוד" המעניק לכם שעות טיפול בבית הקשיש, טרם קבלת האישור לגמלת הסיעוד מטעם ביטוח לאומי.
במסגרת שירות "טרום סיעוד", נבצע השמה מיידית של מטפלת בביתו של הקשיש, עד לקבלת אישור הזכאות של הביטוח הלאומי.
באמצעות שירות "טרום סיעוד", בן המשפחה שלכם מקבל באופן מיידי, טיפול המותאם לצרכיו על ידי מטפלת מקצועית, עוד בטרם אושרה הבקשה ובלי המתנה לקבלת התשובות.
השירות כפוף להערכה מקצועית המבוצעת על ידי הצוות המקצועי שלנו.
במידה והקשיש לא ימצא זכאי לגמלת סיעוד או במידה והשירותים הניתנים במסגרת גימלת סיעוד אינם עונים על כל צרכיו, לא תידרשו לשלם בעבור השירות רטרואקטיבית, ובן המשפחה שלכם יוכל לקבל המשך או הרחבת שעות טיפול, באופן פרטי.
לאחר שתגישו תביעה לגמלת סיעוד במוסד לביטוח לאומי, ונמצא שבן המשפחה שלכם עומד בתנאים לקבלת שירותי טיפול, הוא יידרש לעבור מבחן לבדיקת תפקודו ומידת התלות שלו בעזרת הזולת. מבחן זה, הנקרא גם "מבחן התלות", ייערך ע"י נציג המאושר לבדיקה זו מטעם הביטוח הלאומי.
צפו בסרטון מבחן תלות על מנת להתרשם מהאופן בו נערכת בדיקת התלות, ממה היא מורכבת ועל מה כדאי לשים דגש בטרם ניגשים למבחן.