יצירת קשר
DANEL_LOGO_04-01

    מטפלת סיעודית

    להיות מטפלת סיעודית: כשהנתינה הופכת למקצוע

    ספטמבר 8, 2019
    // מערכת דנאל

    מירית מזרחי, מטפלת סיעודית בדנאל סיעוד: "בלילה, לפני שאני נרדמת, אני אומרת לעצמי - עשיתי היום משהו טוב"

    הזדקנות האוכלוסייה מייצרת ביקוש הולך וגובר לבעלי תפקידים שונים שמטרתם לסייע לקשישים בהיבטים שונים של חייהם. אחד המקצועות להם קיים ביקוש ההולך וגדל הוא מטפלים סיעודיים. קשישים רבים נזקקים בשלב מסוים למטפלים סיעודיים שיסייעו להם בקיום הפעולות השגרתיות, ילוו אותם למקומות שונים ואף יארחו להם לחברה.

    דנאל סיעוד, השייכת לקבוצת דנאל, היא החברה המובילה בארץ בתחום הסיעוד. בדנאל סיעוד מועסקים עשרות אלפי מטפלים סיעודיים, המעניקים מדי יום יחס אישי, חם ומקצועי לעשרות אלפי קשישים בכל רחבי הארץ.

    לא מעט אנשים בוחרים בתפקיד המאתגר הזה – חלקם לאחר שהתנסו במקצועות אחרים, כשהסיבות לבחירה הן מגוונות ושונות.

    מטפלת סיעודית

    מירית מזרחי, לדוגמא, החלה לעבוד כמטפלת סיעודית בדנאל לפני כ-5 שנים, אחרי ששימשה במשך שנים כמטפלת לילדים. "המקצוע שלי הוא שונה לחלוטין – אני מנהלת חשבונות, אבל קשה לי לשבת במשרד כל היום", היא אומרת, "יש לי שתי אהבות בחיים – תינוקות וקשישים. בעבודה עם שתי הקבוצות האלו מקבלים אהבה ללא תנאים. זה כיף לדעת שמישהו כל כך צריך אותך".

    מזרחי מספרת כי נוצרת אינטימיות אדירה בינה לבין המטופלים שלה המחכים לבואה, והדואגים לשלומה כשהם חשים שהיא אינה במיטבה. "אני מרגישה שאני לומדת המון מכל מפגש עם מטופל", היא אומרת. על אף האתגרים השונים שמייצר התפקיד היא חשה סיפוק אדיר: "מי שרוצה לעבוד בתפקיד הזה צריך המון סבלנות והמון רגש. המטופלים צריכים מישהו שיקשיב להם, שיהיה איתם, שיחבק אותם וילטף אותם. בלילה, לפני שאני נרדמת, אני אומרת לעצמי – עשיתי היום משהו טוב".

    גם זהבה עמיאל, מדגישה את הסיפוק הרב שהיא שואבת מעצם הנתינה. עמיאל, העובדת כמטפלת סיעודית בדנאל ב-3.5 השנים האחרונות, שימשה בעבר כמטפלת אלטרנטיבית. "החלטתי להפוך למטפלת סיעודית אחרי ששני הורי נפטרו, והרגשתי שלא הייתי איתם מספיק בשנים האחרונות שלהם, כשהם כבר הפכו לסיעודיים. ראיתי בתפקיד הזה שליחות ומצווה" היא מספרת.

    עמיאל אומרת כי היא אוהבת ללכת לעבודה: "אני אישה שאוהבת לתת ואוהבת לטפל. זה עושה לי טוב. זה תפקיד עם משמעות – אני עוזרת לאדם שבאמת זקוק לעזרה. כשאני מרגישה שעשיתי טוב למטופל – זה עושה לי את היום".

    במסגרת העבודה בדנאל עברה עמיאל קורס מטפלות מוסמכות של מד"א שתרם לה רבות. "קיבלתי בקורס המון מידע שמסייע לי בכל יום. יותר קל לי כיום לגשת למטופל כשאני יודעת מה התהליכים הפיזיים והפסיכולוגיים שהוא עובר".

    גם מזרחי משבחת את המסגרת המקצועית שלה: "דנאל זה בית. זה משפחה. אני תמיד יודעת שיש אוזן קשבת ושיסייעו לי בכל בעיה שאתקל בה".

    רוצים לעבוד בעבודה מלאת משמעות וסיפוק? נשמח אם תצטרפו למשפחה שלנו. להצטרפות> 

    רוצים להתייעץ ולקבל מידע נוסף?

    צרו עמנו קשר ונשמח לענות על כל שאלה ולסייע

    95922*