יצירת קשר
DANEL_LOGO_04-01

    העסקת בן משפחה כמטפל סיעודי להורה

    ינואר 22, 2023
    // מערכת דנאל

    מציאת סיוע להורה המזדקן יכולה להיות משימה מאתגרת לקשיש  ולבני משפחתו.
    שילוב מטפל בבית הוא פתרון מתאים לקשיש המתמודד עם ירידה בתפקוד ומבקש להישאר בביתו. עם זאת, העסקת מטפל היא מצב מורכב ורגיש המחייב הסתגלות למציאות חדשה לכל המעורבים בדבר.

    לעיתים, עקב סיבות שונות,  בוחרים הקשיש ובני משפחתו למנות אחד מבני המשפחה לתפקיד המטפל, החלטה זו, שנראית טבעית ומתבקשת, יכולה לעורר קונפליקטים משפחתיים רבים. 

    בטרם מתקבלת ההחלטה, חשוב לשתף את הקשיש ולוודא עימו ועם בן המשפחה המיועד לתפקיד המטפל כי הם מבינים את השלכות התפקיד וכי הם ערוכים ומוכנים לכך

    הביטוח הלאומי מאפשר לקשישים הזכאים לגמלת סיעוד להעסיק בני משפחה כמטפלים, אם הם מעוניינים בכך . אולם העסקתם תתאפשר רק באמצעות חברות סיעוד העובדות מול המוסד לביטוח לאומי ובתנאי שעובד מקצועי של חברת הסיעוד בדק ומצא כי הם מתאימים לתפקיד.

    המטפלות של דנאל סיעוד

    היתרונות בהעסקת מטפל בן משפחה להורה

    -היכרות אישית, נוחות ותחושת בטחון של הקשיש המעדיף שיהיה לצידו אדם קרוב ומוכר ולכן מעדיף העסקת בן משפחה כמטפל סיעודי.

    –פתרון של מגורים והכנסה בטוחה עבור בן משפחה שנמצא בקשיים כלכליים או בין עבודות.

    – הטיפול הפורמאלי בהורה, מאפשר לבן המשפחה לעזוב את מקום העבודה הקיים ולהתפרנס מתפקידו כמטפל, באופן זה, הוא אינו נדרש לעמוד תחת לחצים במקום העבודה, כאשר הוא נעדר באופן תדיר עקב הטיפול בהורה.

    החסרונות בהעסקת בן משפחה כמטפל להורה

    לעיתים קשישים יעדיפו להיעזר באדם זר בטיפול האישי היומיומי בהם בשל הרגשת אי נוחות ומבוכה מבן המשפחה.

    –  העסקת בן משפחה כמטפל סיעודי עשויה לעורר קשיים אל מול שאר בני המשפחה. מאחר ויכולים ליצור תחושה מוטעית שיש מי שדואג ואחראי להורה המזדקן, ולכן אין הם מחוייבים כלל לשותפות בעזרה ותמיכה. כך שהטיפול כולו חל על בן משפחה אחד. מצב אשר עלול לפגוע במטפל, לגרום לשחיקה ולהביא לפגיעה באיכות הטיפול.

    –  קיימים מקרים בהם בן המשפחה המטפל מבודד את הזקן מבני המשפחה האחרים ויוצר תחושת תלות חזקה של הקשיש בו. מצב המקשה על שאר בני המשפחה להיות מעורבים, ללוות ולפקח.

    • במקרה של חוסר שביעות רצון של הקשיש או בני המשפחה האחרים יהיה קשה יותר להחליט על שינוי העסקת בן המשפחה, מתוך רצון לשמור על יחסים טובים בין בני המשפחה גם במחיר של התדרדרות במצב הקשיש

    כמו לכל החלטה משמעותית בחיים, יש יתרונות וחסרונות. אנחנו בדנאל סיעוד כאן לשירותכם להתייעץ ולהסביר על מנת שתוכלו לבחור בלב שלם את  דרך הטיפול ביקירכם.

    רוצים להתייעץ ולקבל מידע נוסף?

    צרו עמנו קשר ונשמח לענות על כל שאלה ולסייע

    95922*