יצירת קשר
DANEL_LOGO_04-01

    ההורה הפך סיעודי? כך תדעו מה מגיע לו

    ינואר 21, 2020
    // מערכת דנאל

    השינויים במצבו הבריאותי והמנטלי של בן משפחתכם מציפים שאלות רבות. מה מגיע לכם מביטוח לאומי? האם אתם זכאים לשירותי סיעוד במסגרת החוק? איזה שירות מתאים לכם? רונית פפרני מנהלת ידע ופיתוח מקצועי בדנאל סיעוד, בראיון ל YNET

    לקריאה לחצ/י כאן

    רוצים להתייעץ ולקבל מידע נוסף?

    צרו עמנו קשר ונשמח לענות על כל שאלה ולסייע

    95922*

    דברים שלא ידעתם על העסקת עובד זר

    ינואר 5, 2020
    // מערכת דנאל

    ההורה התבגר, חלה התדרדרות במצבו ונוצר צורך בליווי ובהשגחה בכל שעות היממה? זקוקים לעובד זר שידאג לכל צרכיו? חשוב שתדעו למה אתם זכאים ואיך מקבלים היתר עבודה.

     5 טיפים עיקריים שחשוב שתדעו:

    1.איך אדע האם אני זכאי להעסקת עובד זר?

    על מנת להעסיק עובדים זרים בסיעוד, על המטופל להיות בעל היתר העסקה. ללא היתר, לא ניתן להעסיק עובד זר בכדי להיות זכאי להיתר יש לעמוד באחד מהקריטריונים הבאים:

    1.בעל אישור של 4.5 (לאדם שאינו בודד) /4 (לבודד) נקודות תלות (ADL) מטעם המוסד לביטוח לאומי

    1. גיל המטופל 85+ בצירוף מסמכים רלבנטיים.

    2.מה התוקף המקסימלי להיתר העסקת עובד זר?

    היתר קבוע ניתן לתקופה של עד ארבע שנים. קיים גם היתר זמני המיועד למטופלים שאינם עומדים בקריטריונים להעסקת עובדים זרים, או מטופלים ששהו באשפוז בעת הגשת הבקשה. בעלי היתר זמני, יוכלו להמירו לקבוע בהתאם לעמידתם בקריטריונים.

    3. שני בני משפחה המתגוררים תחת קורת גג אחת וזכאים להיתר. האם ניתן להעסיק עובד זר אחד ?

    במקרים שבהם שני בני משפחה המתגוררים יחד עונים על תנאי הזכאות להעסקת עובד זר בסיעוד, רשאים להעסיק עובד עבור כל אחד מהם בנפרד וזאת משתי סיבות:

    • חשש לטיפול לקוי במי שזקוקים לטיפול במשך רוב שעות היום.
    • חשש לעומס בלתי סביר על העובד הזר שאינו מקבל שעות מנוחה ושינה הדרושות לתפקוד תקין.

    אך ניתן לקבל היתר להעסיק עובד זר אחד  לטיפול בשני בני משפחה המתגוררים יחד, כאשר הוכח כי הסדר זה לא יפגע במטופלים או במטפל בשל עומס טיפולי לא סביר.

    4. מצאתי עובד זר. מה עכשיו?!

    עם מציאת העובד המתאים, על המטופל להירשם בתאגיד מורשה ולקבל  מכתב השמה חתום ע"י תאגיד ובו פרטי העובד הזר שהותר לו (הרשמה "כצמד").

    5. מה לגבי התשלום לעובדים הזרים?

    עלות העסקת מטפלת זרה, הינה נגזרת של שכר המינימום הנהוג במשק. הניכויים משכר המינימום הינם ניכויים בגין מגורים והוצאות נלוות כגון : גז, ארנונה וחשמל, ביטוח רפואי, עד מחצית הפרמיה. על המעסיק לשלם את השכר לא יאוחר מה-9 בחודש (עבור החודש הקודם).

    שימו לב, מטופל המקבל חלק משכר המטפל/ת מחברת סיעוד, חשוב לבדוק  מדי חודש את הסכום המדויק שהועבר לחשבון המטפל/ת על מנת להשלים לשכר הבסיס.

    רוצים להתייעץ ולקבל מידע נוסף?

    צרו עמנו קשר ונשמח לענות על כל שאלה ולסייע

    95922*

    מטפלת לקשישים

    דצמבר 24, 2019
    // מערכת דנאל

    מציאת מטפלת מתאימה לקשישים חייבת להיעשות ברגישות, בקשב רב, עם הרבה אמפתיה והבנה בצרכי הקשישים ובהעדפותיהם.

    עבודת המטפלת מקצועית וכן מגלמת בתוכה יכולות תקשורת טובה וסבלנות רבה. כשמטפלת חדשה מגיעה לביתכם, היא עדיין איננה מכירה אתכם ולהפך ובכל זאת עליה להשתלב במהירות ולנהל חלק גדול מסדר היום של יקירכם. לכן מציאת המטפלת הנכונה היא קריטית.

    מעבר לטיפול המקצועי, מדובר ביצירת קשר וחיבור אישי ולכן החיבור בינה לבין הקשיש חשוב מאד. לשם כך, את הסינון עושה איש מקצוע האחראי על שירות זה בחברה, תוך התחשבות כמובן, הן בקשיש המטופל ובצרכיו והן במטפלת ובמידת השתלבותה בבית המשפחה.

    למה חשוב לבחור מטפלת לקשישים לפי התאמה אישית?

    מטפלת לקשישים נכנסת למרחב הפרטי והאישי של הקשיש ומשפחתו, מטפלת  חייבת להתאים לעבודתה ולמשפחה שבה היא . עבודתה של המטפלת, היא למעשה ביצוע מטלות מקצועיות וסיעודיות במקום שהוא מוכר לדייר ואינו מוכר למטפלת עצמה. ההיכרות שלה נעשית גם עם הסביבה וגם עם המטופל בסביבה שצריכה להישאר נוחה וידידותית לשניהם. היא מחייבת השתלבות במשפחה, היכרות עם הרגלי הבית והבנה עמוקה של צורכי המטופל.

    חשוב שהמטפלת תהייה שירותית ואדיבה, עם רצון לעזור ואהבה למקצוע. הסינון האישי מגיע הרבה לפני שבוחרים אותה לפי הכישורים שלה והמיומנויות שרכשה במהלך שנות עבודתה כמטפלת. כשעובדים עם אדם שנזקק לשירותייך אחד על אחד, לא יכולים להתפשר על הכימיה והאמפתיה ההדדית שחייבת להיות. הרי אף אחד לא אוהב להרגיש לא נוח במחיצת מישהו שמבלה אתכם כל כך הרבה שעות בבית במצבים הכי אינטימיים, ולכן ברגע שהכימיה מורגשת אפשר לומר שזוהי הבחירה הנכונה לשניהם.

    מהם הכישורים שחובה למצוא אצל מטפלת?

    עבודת הטיפול בקשישים מחייבת ידע מסוים שפעמים רבות צוברים לאורך השנים וישנם כישורים מסוימים ויכולות בלתי מתפשרות שהן הבסיס לעבודה זאת. כישורים בין-אישיים הם החובה הראשונה מכיוון שישנו מישהו שתלוי במטפלת וחייב לקבל ממנה את היחס הכי אדיב ורגיש. מטפלת לקשישים עובדת עם אנשים שפעמים רבות אינם במיטבם, הן בשל בעיות בריאותיות והן בשל בעיות אישיות בהן לא פעם בדידות. לכן המטפלת צריכה לפתח את היכולת לזהות ולאתר בעיות שמתפתחות עם הזמן, קוגניטיביות או רגשיות, ולא רק לטפל בקושי תפקודי או פיזי.

    שפות הן יתרון במיוחד בקרב קשישים שעלו ארצה ולא רכשו את השפה העברית, ולכן יש צורך במישהו שיכול להבין ולתרגם אותם בפני גורמים שונים, גם ללא נוכחות בני משפחה. הקשר הבין-אישי מתבטא גם ביכולת שיחה וחברה נעימה משום שרבים מהם סובלים מבדידות וכך המטפלים מהווים בני שיחה ובני לוויה. ואכן לאורך הזמן המטפלים הופכים במקרים רבים לבני משפחה למעשה, כך היחס אליהם הרבה יותר עמוק ואישי מאוד.

    מה עוד חשוב לדעת על עבודה זו?

    במסגרת הטיפול בקשישים נדרשים המטפלים לעזור לקשישים במטלות שחלקן נוגע לבריאות המטופל. מעבר לכך, הניסיון בעבודה זו מחייב להבין מה גורם לקשישים נוח, על מה יש להקפיד כמו נטילת תרופות וביצוע פרוצדורות רפואיות או פיזיותרפיה. לכל מטופל כמובן לפי מצבו התפקודי וההיסטוריה הרפואית שלו. כך שמטפלים צריכים לדעת איך ליישם הלכה למעשה את המלצות הרופאים על מנת לתת טיפול כולל שיתרום לשיפור מצבו של המטופל. לשם כך, עוברים המטפלים באופן מתמיד הכשרות והדרכות הנוגעות לטיפול בבני הגיל השלישי.

    בין היתר, עליהם להקפיד על נטילת תרופות ותכשירים שונים, לטפל בבעיות שמתעוררות בגלל תנועות לא נכונות או התקדמות הזקנה ובעיות בריאות שונות, ללוות אותם לבדיקות ולטיפולים במרפאות. זה יתרון שיש גם ידע בתזונה ובהאכלה כדי שהקשיש יהיה מוזן היטב ולא יסבול מתת תזונה, שתקשה עליו עוד יותר ותגרום לנזקים נוספים. מטפלת לקשישים נמצאת אתם הרבה זמן והיא יכולה להעיד בעת הצורך על שינויים כאלה ואחרים ולעזור בכך למשפחה ולצוות הרפואי המטפל בקשיש.

    רוצים להתייעץ ולקבל מידע נוסף?

    צרו עמנו קשר ונשמח לענות על כל שאלה ולסייע

    95922*

    איך בוחרים חברת סיעוד?

    דצמבר 22, 2019
    // מערכת דנאל

    הגיל שלישי הוא תקופה בה הגוף עובר שינויים והצרכים משתנים ועולה הצורך בעזרה סיעודית ובהשגחה צמודה יותר.

    בשלב זה, המשפחה נדרשת לקבל החלטות ולבחור חברת  סיעוד שתעניק את מגוון השירותים שלהם אתם נזקקים. כיום ישנו היצע רחב ומגוון של חברות סיעוד ומאתגר לבחור את החברה המתאימה לצרכים השונים שלכם. מה שמבדיל בין חברות הסיעוד השונות, הוא טיב השירות, המטפלים, אנשי הקשר והצוותים המקצועיים. כשאתם מתחילים בחיפוש חברה סיעודית, חשוב לדעת שיש חברות המתמחות בתחום הסיעוד ויכולות לתת מענה מקצועי.

    להלן כמה דגשים שכדאי לשים אליהם לב בבואכם לבחור את חברת הסיעוד המתאימה עבורכם:

    רישוי והכרה רשמית

    חברות סיעוד חייבות לפעול על פי חוק ולתת שירות שמוכר על ידי ביטוח לאומי ומוסדות אחרים. כדי להיות בטוחים שאתם עובדים עם חברה מוכרת רשמית שגם עוברת פיקוח ובקרה בדקו גם בביטוח לאומי ובמוסדות בריאות אם הן מוכרות ומומלצות על ידי אנשי המקצוע שהמליצו לכם להעסיק מטפל סיעודי. זה חיוני כדי למנוע לא רק בעיות בירוקרטיות אלא גם שהטיפול ביקירכם יהיה בידי מטפלים שאינם מוכשרים לכך.

    ותק וניסיון

    יש חברות לא מעטות שנפתחות ונסגרות משום שהתחום נחשב למבוקש מאוד, כשאתם בודקים ותק של מטפלים סיעודיים בדקו קודם את הוותק של החברה עצמה, כדי שתהיו בטוחים שתהיה לכם כתובת יציבה לפנות אליה במקרה הצורך.

    נכון, יש חברות נהדרות חדשות שנפתחו על ידי אנשים בתחום, עם זאת, הניסיון מלמד שככל שחברה נמצאת זמן בשטח כך היא צוברת ידע והתנסות לא רק בהיכרות עם תקנות וחוקים וטיפול בירוקרטי, כי אם במתן מענה מדויק לבעיות המקצועיות הסיעודיות וגם בהכשרת עובדים בתחום. זהו ידע שמוגש לכם כחלק מהשירות וקובע את איכותו.

    מערך עובדי החברה

    כשאתם מחפשים חברת סיעוד שתטפל ביקיריכם חשוב לשים לב כי מדובר בחברה שמסוגלת להעניק שירותים נרחבים וכוללים וכן שגם העובדים מטעמה מומחים בתחומם וכן עוברים הכשרות מקצועיות כדי שיוכלו להעניק מעטפת רחבה של שירותים ובצורה מקצועית. כמובן בחברת סיעוד גדולה יהיה מערך עשיר יותר של עובדים מקצועיים ומטפלים סיעודיים וככזה המענה מקצועי ונגיש יותר. 

    מי מטפל בכם אישית?

    כאשר אתם פונים לחברה לקבלת שירותי סיעוד ובמהלך התהליך פוגשים אנשי מקצוע בהם עובדים סוציאליים שבוחנים ומדייקים את הצרכים האמיתיים שלכם כדי להתאים לכם את המטפל הנכון ביותר, זה סימן שאתם נמצאים בחברת סיעוד שלוקחת את התפקיד שלה ברצינות ומגלה אחריות רבה לכם ולעובדיה. היחס האישי של חברות סיעוד איננו בגדר סיסמה בלבד, אלא נעשית הלכה למעשה בשטח כאשר ישנו תיאום מלא מול כול הגורמים כאשר המטרה היא אחת – לשפר את איכות חייו של המטופל.

    ככלל, ככל שישנו קשר אישי והדוק כך ניתן לזהות שינויים ובעיות כבר בשלב מוקדם יותר ומצליחים לתת מענה בהצלחה רבה יותר. יחס אישי חשוב לא רק למטופלים, אלא גם לעובדים עצמם, ואם הם מרוצים מהיחס האישי ולא רק מהתנאים הסוציאליים, כך הם גם יותר שבעי רצון בביצוע עבודתם הסיעודית.

    חוות דעת והמלצות

    חוות דעת מתקבלות בכמה דרכים, כאשר המלצות יכולות להינתן גם על ידי החברה עצמה למי שמבקש אותן, בעיקר בחברה ותיקה. תוכלו אפילו לדבר עם אנשים ולהבין ממקור ראשון מהי מידת שביעות הרצון שלהם ועד כמה חברה זו מתאימה גם לכם. מומלץ כמובן לבדוק בין חברים ובני משפחה, ואף אפשר לחפש ולבקש המלצות במדיה החברתית כמו פייסבוק.

    במדיה החברתית יש לקחת בחשבון שאם אינכם מכירים את המקרה שפורסם, רצוי לברר ולשאול כמה שיותר שאלות כדי להשוות בין המקרים ולקבל תמונה אמיתית וכוללת ככל האפשר. שימו לב על מה מדברות חוות הדעת ומהן ההמלצות, והאם הן מתייחסות ישירות לשאלות הספציפיות שלכם. המלצה על מטפלת מסוימת אינה בהכרח המלצה על מחיר או על החברה עצמה, ויכול להיות שתצטרכו לבדוק יותר לעומק במידה וזה רלוונטי עבורכם.

     

     

    רוצים להתייעץ ולקבל מידע נוסף?

    צרו עמנו קשר ונשמח לענות על כל שאלה ולסייע

    95922*

    "החברה נתנה לי את כל הכלים כדי לתת שירות טוב יותר למטופלים"

    דצמבר 12, 2019
    // מערכת דנאל

    דנאל סיעוד מציעה מגוון אפשרויות תעסוקה וקידום, ומאפשרת למטפלות לקשישים שהוכיחו כישורים רלוונטיים לעבור לתפקידי רכזות ובקריות, תוך שהיא מעניקה להן הכשרה מקיפה

    אחד הדברים החשובים לעובדים רבים, בכל תחום, הוא מגוון אפשרויות הקידום הקיימות בפניהם במקום עבודתם, לצד היכולת ללמוד ולרכוש כלים מקצועיים נוספים.

    בדנאל סיעוד מאפשרים למטפלות ולמטפלים לעבור לתפקידים אחרים בחברה, ולהמשיך להעניק את הטיפול המסור לקשישים – באופנים אחרים.

    דנאל סיעוד, השייכת לקבוצת דנאל, היא החברה המובילה בארץ בתחום הסיעוד. החברה, המעניקה טיפול לכ-20,000 קשישים בכל רחבי הארץ, מעסיקה עשרות אלפי מטפלים סיעודיים לקשישים, הנבחרים בקפידה על ידי הסגל המקצועי של דנאל סיעוד, ומיישמים את העקרונות המובילים של החברה והם הענקת יחס אישי וחם לכל מטופל ומטופלת. החברה מציעה מגוון רחב של שירותים ולכן, כפועל יוצא, יש לעובדים בה מגוון רחב של אפשרויות.

    ענבר גז, מנהלת הגיוס של החברה, מספרת כי עובדות בעלות פוטנציאל, יכולות לעבור מתפקיד מטפלת לתפקידים נוספים – במידה והן רוצות בכך. "לעיתים ישנן מטפלות שהגיעו לתפקיד לאחר שכבר רכשו ניסיון בתחומים אחרים. חלקן מעוניינות אחרי זמן מה לעשות דברים אחרים, ובמידה ויש להן את היכולות, אנחנו יכולים לתת להן את הכלים הרלוונטיים ולשלב אותן בתפקידים שונים כמו רכזות או בקריות", היא אומרת. ענבר מציינת, כי הרכזים ועובדי הסניפים בחברה עוברים תהליך הכשרה מסודר הכולל קורסים תיאורטיים והכשרה תוך כדי עבודה.

    מטפלת סיעודית

    מי שהחליפה תפקיד בתוך החברה היא מארינה בן שטרית, שהגיעה לדנאל סיעוד לתפקיד מטפלת לקשישים בסניף כפר סבא, אחרי שעבדה כמטפלת בחברה אחרת. "אחרי כמה שנים בחברה, אמרתי למנהלת הסניף שבמידה ומתפנה תפקיד רכזת במשרד – אשמח להתחיל לעבוד בו. ואכן, כשאחת הרכזות יצאה לחופשת לידה, החלפתי אותה", היא מספרת. כשאותה רכזת חזרה מחופשת לידה עברה מארינה לתפקיד זהה בסניף אחר. מארינה מספרת כי היא למדה את העבודה מהרכזת אותה החליפה, אבל גם באמצעות השתתפות בקורסים שונים שהחברה סיפקה לה. "החברה נתנה לי את כל הכלים כדי לתת שירות טוב יותר למטופלים, ולהצליח בתפקיד שלי", היא אומרת, "העובדה שהייתי קודם מטפלת ועכשיו אני רכזת מאפשרת לי להכיר את הצרכים של המטופלים טוב יותר – וגם את אלו של המטפלות".

    גם אינה אוחטרנקו היא דוגמה למי שהחליפה מספר תפקידים לאורך 20 השנים שהיא עובדת בדנאל סיעוד. "אחרי שנים כמטפלת לקשישים התחילו לבקש ממני לעשות עבודות שונות במשרד – בין השאר לעזור בתרגום, לדבר עם לקוחות בשפה הרוסית ועבודות משרדיות שונות", היא אומרת, "בהמשך מנהל הסניף הציע לי  להשתלב  ולעבוד בסניף בתפקיד רכזת ושמחתי על ההצעה". אינה שולבה כרכזת בסניף חיפה ואח"כ מונתה לתפקיד בקרית. כעת בתפקידה היא עושה ביקורי בית בבתי הקשישים ועוקבת אחר מצבם התפקודי ואחר הטיפול אותו הם מקבלים. אינה מספרת כי בכל אחד מהתפקידים היא עברה הכשרות מקצועיות שונות . "אני רואה שיש כל הזמן אופציות לתפקידים נוספים בחברה. בנוסף, הדברים שלמדתי יכולים לסייע לי בעוד תחומים בחיים, גם מחוץ למעגל העבודה", היא אומרת.

    רוצים לעבוד בעבודה מלאת משמעות וסיפוק? נשמח אם תצטרפו למשפחה שלנו. להצטרפות> 

    רוצים להתייעץ ולקבל מידע נוסף?

    צרו עמנו קשר ונשמח לענות על כל שאלה ולסייע

    95922*

    מי זכאי לגמלת סיעוד

    // מערכת דנאל
    נובמבר 4, 2019

    השינויים במצבם הבריאותי והמנטלי של בני הגיל השלישי מעוררים שאלות רבות. מה האפשרות לקבל טיפולים סיעודיים וכיצד ניתן לקבל גמלת סיעוד מהביטוח הלאומי?

    איזה שירות מתאים לכם? להלן המידע הנדרש למי זה מגיע ובאילו תנאים

    אמנם לרפואה יש יתרונות של הארכת חיים אך ככל שתוחלת החיים עולה, כך גם גדל הסיכוי שאנשים יהיו יותר סיעודיים מאשר בעבר, אם בגלל מחלות דמנציה למיניהן שמאפיינות את הגיל המבוגר ואם בגלל ירידה כללית ביכולות הגופניות של קשישים ושל אנשים שאינם פעילים במידה רבה כמו בעבר. הסיכון גובר כאשר הם נפגעים ביכולותיהם לטפל בעצמם ולדאוג לרווחתם, וזה כבר הרבה יותר משמעותי אצלם.

    מהו טיפול סיעודי ומהי גמלת סיעוד?

    טיפול סיעודי הוא טיפול הניתן לקשישים המתקשים לתפקד בעצמם ולבצע את התפקוד היומי, ללא קבלת עזרה של אדם אחר,  הסיוע מסופק להם על ידי  בני משפחה, או מטפלים זרים או ישראלים. הענקת גמלת סיעוד היא אמצעי נוסף שניתן להיעזר בו בכדי לאפשר לקשישים להמשיך ולהתגורר בביתם, למרות הירידה בתפקודם

    למי היא ניתנת?

    קצבת סיעוד ניתנת לאנשים קשישים, תושבי ישראל, שהם כבר בגיל פרישה ומעבר לכך, שגרים בביתם או בבית המשפחה ונדרשת להם עזרה  של אדם אחר בביצוע פעולות יומיות כמו הליכה, לבישת בגדים ,טיפול בהפרשות , אכילה בישול וכדומה.

    עוד נכללים בהגדרת הגמלה הסיעודית גם אנשים שחייבים להשגיח עליהם כדי לשמור על הבטיחות שלהם או לשמור כי לא יפגעו בעצמם או באחרים. לדוגמא: במקרים של קשישים המאובחנים  כחולים במחלות דמנטיות כמו אלצהיימר.

    גמלת סיעוד

    האם מקבלים טיפול סיעודי או גמלת סיעוד?

    גמלת סיעוד היא גמלה המסופקת באמצעות שירותים או כגמלה כספית , אך במהותה, היא איננה רק גמלה כספית, רק קשישים התלויים במידה מועטה בעזרה של אדם אחר או קשישים המעסיקים עובד זר, יוכלו לקבל גמלה כספית מלאה, ללא שילוב של שירותים נוספים.

    קיימות שש רמות זכאות לגמלת סיעוד הנקבעות לפי רמת התפקוד של הקשיש. ככל שמידת התלות של הקשיש באדם אחר תהיה גבוהה יותר, כך רמת הגמלה והיקף השירותים שיקבל יהיו גבוהים, ומותאמים למצבו התפקודי.

    מהם השירותים הניתנים לאדם הזכאי לגמלת סיעוד?

    הרמות מאפשרות לכם לבחור את השילוב שמתאים לכם, כמו טיפול סיעודי בבית הקשיש,  ביקור במרכז יום, או שירותים שונים שמותאמים למצבכם, כמו קבלת  מוצרי ספיגה ושירותי כביסה והתקנת לחצן מצוקה. ניתן לשלב בין השירותים השונים, וכן בין טיפול אישי לגמלה כספית.

    התנאים לקבלת גמלת סיעוד ?

    • אתם זכאים אם אתם תושבי ישראל בגיל פרישה.
    • הגמלה נקבעת גם לפי מבחן הכנסה ומצב משפחתי.
    • עמידה במבחן תלות הבוחן עד כמה אתם זקוקים להשגחה ולעזרה בביצוע פעולות יומיומיות כמו: להתלבש, להתרחץ, לאכול, לעשות צרכים, ללכת ולשבת, לבשל ולאכול. נוסף על כך, אם אתם יכולים להתנהל בבית מבלי לסכן את עצמכם ואת אחרים.
    • מי שגר בביתו או בדיור מוגן זכאי לגמלה, וגם מי שנמצא במחלקה לעצמאים או תשושים במוסד סיעודי. מי שמאושפז במחלקות מסוימות בבית חולים גריאטרי ציבורי לא זכאי.
    • מי שאינו מקבל גמלה סיעודית ממשלתית נוספת, זכאי לגמלה.

    רוצים להתייעץ ולקבל מידע נוסף?

    צרו עמנו קשר ונשמח לענות על כל שאלה ולסייע

    95922*

    ההורה הפך לסיעודי? מה האפשרויות שעומדות בפניך

    אוקטובר 23, 2019
    // מערכת דנאל

    רונית פפרני מנהלת ידע ופיתוח מקצועי בדנאל סיעוד, בריאיון לאדווה דדון בתוכנית "סוגרים חשבון", בנושא הטיפול בקשיש סיעודי ומה הם התנאים לקבלת גימלת הסיעוד:

    רוצים להתייעץ ולקבל מידע נוסף?

    צרו עמנו קשר ונשמח לענות על כל שאלה ולסייע

    95922*

    מטפלת סיעודית

    להיות מטפלת סיעודית: כשהנתינה הופכת למקצוע

    ספטמבר 8, 2019
    // מערכת דנאל

    מירית מזרחי, מטפלת סיעודית בדנאל סיעוד: "בלילה, לפני שאני נרדמת, אני אומרת לעצמי - עשיתי היום משהו טוב"

    הזדקנות האוכלוסייה מייצרת ביקוש הולך וגובר לבעלי תפקידים שונים שמטרתם לסייע לקשישים בהיבטים שונים של חייהם. אחד המקצועות להם קיים ביקוש ההולך וגדל הוא מטפלים סיעודיים. קשישים רבים נזקקים בשלב מסוים למטפלים סיעודיים שיסייעו להם בקיום הפעולות השגרתיות, ילוו אותם למקומות שונים ואף יארחו להם לחברה.

    דנאל סיעוד, השייכת לקבוצת דנאל, היא החברה המובילה בארץ בתחום הסיעוד. בדנאל סיעוד מועסקים עשרות אלפי מטפלים סיעודיים, המעניקים מדי יום יחס אישי, חם ומקצועי לעשרות אלפי קשישים בכל רחבי הארץ.

    לא מעט אנשים בוחרים בתפקיד המאתגר הזה – חלקם לאחר שהתנסו במקצועות אחרים, כשהסיבות לבחירה הן מגוונות ושונות.

    מטפלת סיעודית

    מירית מזרחי, לדוגמא, החלה לעבוד כמטפלת סיעודית בדנאל לפני כ-5 שנים, אחרי ששימשה במשך שנים כמטפלת לילדים. "המקצוע שלי הוא שונה לחלוטין – אני מנהלת חשבונות, אבל קשה לי לשבת במשרד כל היום", היא אומרת, "יש לי שתי אהבות בחיים – תינוקות וקשישים. בעבודה עם שתי הקבוצות האלו מקבלים אהבה ללא תנאים. זה כיף לדעת שמישהו כל כך צריך אותך".

    מזרחי מספרת כי נוצרת אינטימיות אדירה בינה לבין המטופלים שלה המחכים לבואה, והדואגים לשלומה כשהם חשים שהיא אינה במיטבה. "אני מרגישה שאני לומדת המון מכל מפגש עם מטופל", היא אומרת. על אף האתגרים השונים שמייצר התפקיד היא חשה סיפוק אדיר: "מי שרוצה לעבוד בתפקיד הזה צריך המון סבלנות והמון רגש. המטופלים צריכים מישהו שיקשיב להם, שיהיה איתם, שיחבק אותם וילטף אותם. בלילה, לפני שאני נרדמת, אני אומרת לעצמי – עשיתי היום משהו טוב".

    גם זהבה עמיאל, מדגישה את הסיפוק הרב שהיא שואבת מעצם הנתינה. עמיאל, העובדת כמטפלת סיעודית בדנאל ב-3.5 השנים האחרונות, שימשה בעבר כמטפלת אלטרנטיבית. "החלטתי להפוך למטפלת סיעודית אחרי ששני הורי נפטרו, והרגשתי שלא הייתי איתם מספיק בשנים האחרונות שלהם, כשהם כבר הפכו לסיעודיים. ראיתי בתפקיד הזה שליחות ומצווה" היא מספרת.

    עמיאל אומרת כי היא אוהבת ללכת לעבודה: "אני אישה שאוהבת לתת ואוהבת לטפל. זה עושה לי טוב. זה תפקיד עם משמעות – אני עוזרת לאדם שבאמת זקוק לעזרה. כשאני מרגישה שעשיתי טוב למטופל – זה עושה לי את היום".

    במסגרת העבודה בדנאל עברה עמיאל קורס מטפלות מוסמכות של מד"א שתרם לה רבות. "קיבלתי בקורס המון מידע שמסייע לי בכל יום. יותר קל לי כיום לגשת למטופל כשאני יודעת מה התהליכים הפיזיים והפסיכולוגיים שהוא עובר".

    גם מזרחי משבחת את המסגרת המקצועית שלה: "דנאל זה בית. זה משפחה. אני תמיד יודעת שיש אוזן קשבת ושיסייעו לי בכל בעיה שאתקל בה".

    רוצים לעבוד בעבודה מלאת משמעות וסיפוק? נשמח אם תצטרפו למשפחה שלנו. להצטרפות> 

    רוצים להתייעץ ולקבל מידע נוסף?

    צרו עמנו קשר ונשמח לענות על כל שאלה ולסייע

    95922*

    7 טיפים לשמירה על בטיחות בית הקשיש

    יולי 15, 2019
    // מערכת דנאל

    נפילות, איבוד שיווי משקל, ירידה בחדות החושים הם רק חלק מהביטויים של התבגרות הגוף. בין אם נרצה בכך ובין אם לא, עם הגעה לגיל השלישי הגוף עובר שינויים וחלה ירידה במצב הגופני המתבטאת בקושי בשמירה על שיווי המשקל, ירידה בחדות החושים, בעיקר הראיה, מחלות כרוניות הגורמות להגבלה בתנועה ופוגעות ביציבות ואף נטילת תרופות העלולות לפגוע בערנות. בשל כל אלה, עלינו לשים דגש רב בעת טיפול בקשישים, שמירת הבטיחות בסביבתם והתאמת הבית למצבם המשתנה.

    רבים מהקשישים כיום מעוניינים לשמור על עצמאותם ובוחרים להישאר בבתיהם. עם כל זאת, הם זקוקים לעזרה בחלק ממשימות היומיום. בעת טיפול בקשישים יש לשמור על כללי בטיחות בבית ומחוצה לו והתאמת אבזור הבית לצרכים אשר עוברים שינוי בתהליך ההזדקנות. זה הכרחי וחשוב מאד.

    ריכזנו עבורכם כמה כללי בטיחות שיעזרו לכם להתאים את הבית ולמזער סיכונים בעת טיפול בקשישים:

    1. פינוי מעברים

    סרקו את הבית ושימו לב האם ישנם מכשולים שעלולים להקשות על המעבר, הרחיקו מכשולים מהרצפה כמו שטיח שיכול לזוז, תקנו מרצפות שבורות, הזיזו חפצים כך שלא יהוו מכשול.

    תמונה לכתבת בטיחות

    2. תאורה

    חשוב לדאוג שתהיה בכל שעות היממה תאורה מספקת. כמו כן, וודאו כי בבית קיימת תאורת חירום למצבים של הפסקות חשמל.

    3. "חשמל בטוח"

    וודאו שלא יהיו חוטי חשמל חשופים ותקעים שבורים. ובכל מקרה דעו כי אין לגשת לחשמל ברגליים יחפות או רטובות.

    4. אמצעי מיגון

    דאגו שתהיה עינית בדלת וכמובן אמצעי נוח לנעילה, לסורגים בחלונות ולחצן מצוקה לעת הצורך.

    5. מקלחת ושירותים

    אבזרו את החדר בנקודות אחיזה על הקירות, כיסא פלסטיק במקלחת למתקשים לעמוד, התקנת וילון למניעת רטיבות הרצפה ומניעת החלקה ופעמון להזעקת עזרה.

    6. מטבח

    יש לאחסן כלים ומזון בגובה נוח המותאם לקשיש ולהקפיד על כך שדלתות הארונות סגורות. יש לדאוג להפרדה ברורה בין חומרי ניקוי לבין מזון.

    7. ריהוט

    מומלצים כסאות וכורסאות בגבהים המאפשרים ישיבה וקימה בנוחות של הקשיש. יש להימנע משטיחונים דקים שהקשיש עלול להיתקל בהם ולדאוג לרהיטים יציבים ושלמים ולשידה או מדף ליד המיטה לאחזקת חפצים אישיים שיהיו בהישג יד.

    המטפלות של דנאל, עוברות הכשרה לצורך טיפול בקשישים, במגוון נושאים הקשורים לטיפול בבני הגיל השלישי וביניהם, נושא הבטיחות. עם כניסת המטפלות לבית הקשיש הן סוקרות את המרחב הסביבתי ודואגות למנוע כמה שיותר את המפגעים העלולים להקשות עליו.

    חשוב תמיד שיבקר בכל יום מישהו בבית הקשיש וידאג לו, כמו בן משפחה או מטפלות בקשישים אשר רואות את הקשיש, מטפלות בו ודואגת לשמירה על בטיחותו של יקירכם.

    המטפלים בקשישים שלנו, עושים את מרב המאמצים להיות תמיד כאן ובשבילכם כי אין מחיר לשקט הנפשי!

    רוצים להתייעץ ולקבל מידע נוסף?

    צרו עמנו קשר ונשמח לענות על כל שאלה ולסייע

    95922*

    5 מיתוסים על תחום הסיעוד

    מאי 28, 2019
    // מערכת דנאל

    מיתוסים רבים קיימים בתחום הסיעוד לקשישים ומכיוון שלרובינו אין את הזמן והכלים לבדוק את הדברים אנו נוטים להאמין לכך. חשוב לנו לפשט עבורכם את המצב ולהציג לכם את המידע הנכון בנושא חשוב זה.

    1.אם אינני מרותק למיטה - אין סיכוי שאקבל חוק סיעוד

    לא נכון. יש דרגות זכאות שונות בהתאם לרמת הקושי והתפקוד של הקשיש, בהסתמך על מידת התלות שלו, יקבל סיוע מותאם. ביטוח לאומי האמון על אישור זה בודק כל מקרה לגופו. נכון שיש כללים, חוקים ואף מבחנים שקובעים את רמת הקושי של הקשיש ואת חוסר היכולת שלו לדאוג לעצמו, והם אלו שמתווים את הבסיס להעסקת עובד סיעודי, אבל חשוב לא לחכות עד שהמצב יחמיר, אלא לפנות ולבדוק מה האופציות העומדות לרשותכם. לבדיקת זכאות>>

    תמונה לכתבת מיתוסים

    2. רוב המטפלות הסיעודיות בארץ הן עובדות זרות

    לא נכון. רוב המטפלות בארץ הן למעשה מטפלות ישראליות ולא עובדות זרות. המטפלות מספקות שירותי עזרה לקשישים מספר שעות ביום לפי המצב התפקודי ולפי הזכאות שביטוח לאומי אישר.

    3. מטפלות סיעודיות לא מקבלות הכשרה

    לא נכון. בדנאל סיעוד, מטפלות עוברות הדרכה וליווי אישי לאורך כל הדרך. חשוב לנו שהמטפלות שלנו יהיו מקצועיות בעבודתן וכמובן שתהיה להן גישה טיפולית, אנושית ורצון לעזור ולסייע.

    4. עובד סוציאלי בחברות סיעוד לקשישים לא באמת עוזר לאנשים

    לא נכון. עבודתם של העובדים הסוציאליים בחברות הסיעוד מרכזית משמעותית, חשובה ותורמת לקשישים. באמצעות ביקורי הבית והשיחות עם הקשישים ובני משפחתם, העו"סים מאתרים בעיות במועד, נמצאים בקשר מול הרווחה, דואגים לקשישים הן מבחינת מתן סיוע של מטפלת והן בתחומים נוספים עליהם הם שמים דגש במהלך הביקור. במקרה של החמרה והתדרדות במצב, הם נמצאים שם בשביל לאתר ולספק סיוע וטיפול מתאים, הם מבחינים במצב הכלכלי ובתנאי המחייה של הקשיש ופועלים אל מול הגורמים הרלוונטיים בכדי לעזור ככל הניתן.

    5. תחום הסיעוד מתנהל באופן מיושן

    לא נכון. אצלנו בדנאל סיעוד העבודה מתבצעת באמצעות אמצעים טכנולוגיים המייעלים את אופן העבודה ומתן השירות, ובכך מאפשרים לעובדים לעשות את עבודתם נאמנה תוך התרכזות במטופל, בצרכיו ובצרכי בני המשפחה ופחות בבירוקרטיה.

    רוצים להתייעץ ולקבל מידע נוסף?

    צרו עמנו קשר ונשמח לענות על כל שאלה ולסייע

    95922*