יצירת קשר
DANEL_LOGO_04-01

    כיצד להתכונן לבדיקת הערכת התלות בכדי לקבל סיוע של מטפל.ת?

    לאורך החיים אנחנו מהווים עוגן יציב ובטוח עבור אנשים רבים, החל מילדינו דרך קרובי משפחה ואפילו עבור חברים. עם השנים מגיע זמן בו גם אנחנו צריכים שמישהו יהווה עבורנו מרחב נעים בו נוכל להישען אחורה בבטחה, תוך ידיעה שברגע שנושיט את היד יהיה מי שיאחז בה ויסייע לנו לקום, כל פעם מחדש.

    בכדי לבחון את מידת הזכאות לקבלת סיוע של מטפל/ת, יש לעבור בדיקת הערכת תלות מטעם הביטוח הלאומי, מטרת הבדיקה היא לבדוק את יכולות התפקוד של בני הגיל השלישי דרך מגוון פעולות שמתבצעות מדי יום כמו, אכילה, ארגון הבית, מקלחת, דיבור קוהרנטי  ועוד. הבדיקה מתבצעת על ידי אדם מוסמך כמו אח/ות או פיזיותרפיסט. בדיקת הערכת תלות עשויה לעורר חששות רבים וכדי להפיג אותם הכנו עבורכם מדריך שיסייע לכם להתכונן

    500x500 (9)

    בדיקת הערכת תלות עשויה להיות מעט מלחיצה וחושפנית עבור אנשים רבים ולא בכדי, לא ניתן לדעת את זהות האדם שייבצע את הבדיקה ואילו פעולות הוא יבקש לבצע, אין ספק שצעידה לקראת הלא נודע יכולה להיות מעט מפחידה וחושפנית, אך עם היערכות נכונה כל אחד ואחת יוכלו להבין את הלך הרוח של הבדיקה, להרפות את החששות ולעבור את המשוכות על הצד הטוב ביותר כדי להשיג את התוצאה הרצויה.

    האם ניתן להתכונן לבדיקת הערכת תלות?

    כדי להתכונן ולצלוח את בדיקת הערכת התלות אין צורך להפגין חולשה יתרה או חוסר תפקוד מוגזם ומאידך אין צורך להציג תמונת מצב אוטופית שהכול בסדר ואתם עצמאיים לחלוטין. פעמים רבות אנשים רבים נוטים להפגין חוסר יכולת או יכולת מוגזמת בצורה לא מודעת, זה קורה כאשר החששות מנהלים אותנו, זה קורה לכולם וזה בסדר גמור. אנחנו כאן כדי לכוון ולהראות לכם את הדרך. מומלץ להגיע לבדיקה רגועים ומתוך היכרות כללית של נהלי הבדיקה כדי לקבל מושג כללי מראש, זה ירגיע את תחושת האי וודאות. ניתן לתרגל נשימות לפני הבדיקה זה עשוי לאזן לחצים ומומלץ מאד להגיע בליווי של אדם שאתם סומכים עליו.

    הנה כמה טיפים מצוינים שיסייעו בהיערכות נכונה לבדיקת התלות

    צרו שיח מקדים על הבדיקה – ככל שתצמצמו את הפער בין הבדיקה לאי הוודאות הפחד יתפוגג ותחושו שליטה בסיטואציה. חשוב להבין מראש את מטרת הבדיקה וכיצד היא עתידה להתנהל, אילו שאלות ישאלו ומהי הדרך הנכונה לענות עליהן. אילו תרגילים גופניים הוא עשוי להתבקש לבצע ומהי הדרך הנכונה לבצע אותן כדי להשיג את התוצאה הרצויה. שוחחו על הרגש שעולה לנבדק, האם הוא מרגיש מבוכה או פחד, נסו לתמוך בו כמה שיותר כדי לעודד אותו לשתף פעולה ולהתמודד הם האתגר.

    נוכחות תומכת- לכל נבדק ניתנת האפשרות להיות עם מלווה ביום הבדיקה, נצלו זאת! נסו לארגן קרוב משפחה שייתמוך בנבדק ויעניק לו תחושת בטחון בעת הבדיקה. כך גם במידה והוא יזדקק לכתף תומכת מבחינה מנטלית או פיזית אתם תהיו שם כדי להרגיע ולעזור לו, זה משמעותי ביותר. מלבד זאת, תינתן לכם ההזדמנות לספק לבודק מידע רלוונטי אודות הצרכים של הנבדק והאם קיימות בעיות שהנבדק כלל אינו מודע אליהן. (יש לציין מראש בטופס הבדיקה שאתם מעוניינים להתלוות לנבדק) חשוב להבהיר כי אינכם מתגוררים בבית הנבדק בכדי לא לגרוע לו מהניקוד המגיע לו.

    הגיעו מאורגנים בצרוף הניירת הדרושה- על מנת להגיע לתוצאות הבדיקה הרצויות וללא עיכובים מיותרים, יש לצרף את כל המסמכים הנדרשים ובמידה וקיימים גם את העזרים שבהם משתמש הנבדק כדי לתפקד בחיי היום יום כמו, מקל הליכה, כיסא גלגלים, תרופות, חוות דעת רפואיות וכל דבר העשוי להיות לתועלת. יש להציג זאת אל מול הבודק ולהסביר מדוע זה נחוץ לנבדק לקיום אורח חיים מכבד ובסיסי.

    כמה מילים לסיכום

    בדיקת הערכת תלות אמנם נשמעת מפחידה, אך עם התכוננות נכונה כל אחד ואחת יוכלו לעבור אותה ולהגיע למחוז חפצם. מומלץ להיערך מראש ליום הבדיקה, להיחשף לתוכן הבדיקה מבעוד מועד, זה עשוי לסייע לכם להגיע מוכנים ולתפקד כשורה.

    למידע נוסף על חוק סיעוד ביטוח לאומי לחצו כאן

    רשימת מסמכים להגשת תביעה לגמלת סיעוד

    אנחנו בדנאל סיעוד נשמח לסייע גם לכם לצלוח את בדיקת הזכאות עד לקבלת המטפל/ת המתאים! עם וותק של מעל 40 שנה, הלקוחות שלנו מדברים בעדינו בכל רחבי הארץ. בואו גם אתם להצטרף למשפחת דנאל סיעוד.

    רוצים להתייעץ ולקבל מידע נוסף?

    צרו עמנו קשר ונשמח לענות על כל שאלה ולסייע

    95922*

    7 טיפים לחזרה לשגרה

    חזרה לשגרה תטיב עם כולנו ובמיוחד לקשישים, שהבדידות נכפתה עליהם תקופה ארוכה בשל התמודדות עולמית עם נגיף הקורונה וגרמה ליריד בתפקוד הפיזי והרגשי. ריכזנו כמה טיפים לחזרה בטוחה לשגרה:

    1. הדרגתיות

    חשוב להבין שקיים עדיין חשש בקרב רבים לחזור לשגרה וצריך לתת מקום לחשש, להכיל אותו, ולאפשר לקשישים לחזור באופן הדרגתי לשגרה החדשה, כל אחד בהתאם לרצונו ותחושותיו.

    IMG_3447

    2. הקפדה על ההנחיות

    יש להמשיך לשמור על הנחיות התו הסגול, עטיית מסיכה ושמירת מרחק.

    3. חיי חברה

    מומלץ לחזור למועדונים חברתיים ומרכזי יום לבני הגיל השלישי מאחר והאוכלוסייה השוהה שם אף היא מחוסנת.

    4. מפגשים מצומצמים

    בין אם זה מפגשים חברתיים או משפחתיים, מומלץ להיות בסביבה של קבוצות קטנות ועדיף באוויר הפתוח.

    5. פעילות גופנית

    התקופה האחרונה גרמה לירידה בתפקוד הפיזי וחשוב ומומלץ לחזור לפעילות גופנית והליכה מתונה.

    6. בדיקות תקופתיות

    חיזרו לבצע בדיקות תקופתיות בקופות החולים מהם נמנעת בשנה האחרונה.

    7. מטפלת במסגרת גמלת הסיעוד

    מומלץ לחזור ולאפשר למטפלת להיכנס שוב לבית. במחקר על תחושת הבדידות בימי הסגר שביצענו בקרב קשישים בדנאל, עלה כי קשישים רבים דיווחו על הקלה משמעותית בתחושת הבדידות כאשר המטפלת המשיכה להגיע לביתם.

    ולסיכום, ככל שתהיה לקשישים מעטפת חברתית ומשפחתית רבה יותר וככל שהוא ירגיש מעורה בחברה, כך איכות חייו תהיה טובה יותר וכתוצאה מכך גם תוחלת החיים שלו. מאחלים לכם חזרה בטוחה ובריאה לשגרה. אנחנו כאן בשבילכם.

    רוצים להתייעץ ולקבל מידע נוסף?

    צרו עמנו קשר ונשמח לענות על כל שאלה ולסייע

    95922*

    הסדרי נגישות חברת דנאל

    קבוצת דנאל נוקטת את מירב המאמצים ומשקיעה משאבים רבים על מנת לספק לכל לקוחותיה שירות שוויוני, מכובד, נגיש ומקצועי. בהתאם לחוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות תשנ"ח-1998 ולתקנות שהותקנו מכוחו, מושקעים מאמצים ומשאבים רבים בביצוע התאמות הנגישות הנדרשות שיביאו לכך שאדם בעל מוגבלות יוכל לקבל את השירותים הניתנים לכלל הלקוחות, באופן עצמאי ושוויוני.

    הסדרי נגישות מבנים

    להלן הסדרי הנגישות הקיימים במרכז קבלת הקהל הממוקמים בבניין איילון ביטוח – רח' אבא הלל 12, רמת גן (קומה 3) –

    חניות נכים – ממוקמת בחניון מינוס 4, בצמוד למעלית החניון.

    דרכי גישה – קיים רצף גישה מהחניה דרך הכניסה למרכז קבלת הקהל ועד לקבלת השירות

    כניסה נגישה – יש

    עמדת שרות – עמדות השירות הותאמו ויכולות לתת שירות גם לאנשים עם מוגבלות

    עזרים ללקויי שמיעה – בעמדות הנותנות שירות קיימות לולאות השראה.

    אמצעי הכוונים לעיוורים – קיימת מערכת Step hear, ניתן להפעילה באמצעות אפליקציה.

    מעלית – יש

    שירותי נכים – בקומת הכניסה

    שירות לקוחות נגיש

    • הדרכות עובדים לשירות נגיש – עובדים חדשים, במהלך השנה הראשונה לעבודתם, עוברים הדרכה ראשונית על נהלי שילוב אנשים עם מוגבלות בקבוצת דנאל וכן אוריינטציה "חושית".

    אחת לשנה נשלחת לעובדים הדרכת רענון, לגבי נהלי הקבוצה לשילוב אנשים עם מוגבלות.

    • מוקד טלפוני נגיש– המענה הקולי הונגש כך שהמידע מועבר בשפה ברורה וללא מוסיקת רקע.

    • אמצעים נוספים ליצירת קשר– קיימים מספר אמצעים נוספים ליצירת קשר:

    • שירות פרונטלי – קבלת קהל בימים א'-ה' בין השעות 09:00-17:00

    • פניה באמצעות "צור קשר" באתר

    • פניה באמצעות הדואר: דרך אבא הלל סילבר 12 רמת גן

    נגישות אתר האינטרנט

    אתר אינטרנט נגיש הוא אתר המאפשר לאנשים עם מוגבלות ולאנשים מבוגרים לגלוש באותה רמה של יעילות והנאה ככל הגולשים, כ- 20 עד 25 אחוזים מהאוכלוסייה נתקלים בקשיי שימוש באינטרנט ועשויים להיטיב מתכני אינטרנט נגישים יותר, כך על פי מחקר שנערך בשנת 2003 ע"י חברת מייקרוסופט.
    חברת איילון מאמינה ופועלת למען שוויון הזדמנויות במרחב האינטרנטי לבעלי לקויות מגוונות ואנשים הנעזרים בטכנולוגיה מסייעת לשימוש במחשב.

    מידע על נגישות האתר

    • אתר זה עומד בדרישות תקנות שיוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), התשע"ג 2013.

    • התאמות הנגישות בוצעו עפ"י המלצות התקן הישראלי (ת"י 5568) לנגישות תכנים באינטרנט ברמת AA ומסמך0 הבינלאומי.

    • הבדיקות נבחנו לתאימות הגבוהה ביותר עבור דפדפן כרום.

    • האתר מספק מבנה סמנטי עבור טכנולוגיות מסייעות ותמיכה בדפוס השימוש המקובל להפעלה עם מקלדת בעזרת מקשי החיצים, Enter ו- Esc ליציאה מתפריטים וחלונות.

    • מותאם לתצוגה בדפדפנים הנפוצים ולשימוש בטלפון הסלואלרי.

    • לשם קבלת חווית גלישה מיטבית עם תוכנת הקראת מסך, אנו ממליצים לשימוש בתוכנת NVDA העדכנית ביותר.

    • מסמכים או סרטוני וידאו שעלו לאתר לפני אוקטובר 2017 ייתכן שלא נגישים באופן מלא. במידה שנתקלתם במסמך כזה או בסרטון, תוכלו לפנות לרכזת נגישות של החברה ואנחנו נדאג להנגיש לכם את המידע.

    • מסירת מידע בפורמט נגיש – החברה מעמידה עבור לקוחותיה אפשרות לקבלת מידע בפורמטים נגישים. מסירת המידע הינה ללא עלות ומיועדת עבור אנשים עם מוגבלות. לפניותומידע בנושא נגישות ניתן ליצור קשר עם רכז הנגישות של החברה שפרטיו מופיעים בהמשך ההצהרה.

    • בדיקות ויעוץ הנגישות בוצעו על ידי חברת A2Z נגישות ושיווק באינטרנט

    דרכי פנייה לבקשות והצעות לשיפור בנושא נגישות

    יש לציין כי אנו ממשיכים במאמצים לשפר את נגישות החברה כחלק ממחויבותנו לאפשר לכלל האוכלוסייה כולל אנשים עם מוגבלויות לקבל את השרות הנגיש ביותר.

    במידה ונתקלת בבעיה או בתקלה כלשהי בנושא הנגישות, נשמח שתעדכן אותנו בכך ואנו נעשה כל מאמץ למצוא עבורך פתרון מתאים ולטפל בתקלה בהקדם ככל שניתן.

    פרטי רכז הנגישות בדנאל

    פרסום הצהרת הנגישות

    הצהרת הנגישות עודכנה ביום: 5.1.2021

    רוצים להתייעץ ולקבל מידע נוסף?

    צרו עמנו קשר ונשמח לענות על כל שאלה ולסייע

    95922*

    דאגה לגיל השלישי

    אנחנו נמצאים בעיצומה של תקופה שמשנה לחלוטין את צורת העבודה והאופן שבו אנחנו יכולים לשמור על קשר עם הורים וקרובים קשישים. מה שיכולנו לעשות עד כה בעצמנו או בעזרת הצעירים במשפחה כבר אינו אפשרי. בימים כתיקונם אנחנו מקפידים לעשות בעצמנו כל מה שנחוץ כדי לשמור על היקרים לנו ולוודא שהכל בסדר אתם, כי זו חובה וזכות. בימי קורונה ובימי עומס בגלל החגים או אירועי מיוחדים אנחנו מתקשים לעמוד בכל המטלות בגלל הגבלות מסוימות שמצריכות שינוי הרגלים, כך, טיפול בקשישים במשפחתנו אינו זוכה למלוא תשומת הלב ועלינו לנקוט צעדים כדי שיהיה מי שיעשה זאת במקומנו. גם מי שלא חשב קודם לעשות זאת, מבין שהכנסת מטפלים לקשישים לבית ההורים הוא מחויב המציאות והוא הדרך הטובה ביותר שיש כדי לטפל בהם.

    כיצד אפשר לעזור לקרובים קשישים?

    יש כמה דרכים שמאפשרות לנו לטפל בקשישים במשפחה. אנחנו יכולים למצוא להם בית מוגן עם כל שירותי הסיעוד והטיפול הרפואי שנחוצים להם ואנחנו יכולים למצוא עבורם מטפלים סיעודיים אשר יגיעו לעזור מספר שעות ביום לפי הצורך התפקודי. במקרים שבהם לא תרצו להוציא את הקשיש מביתו והוא אף יעדיף להישאר בו, אין דרך טובה מאשר למצוא מטפל שיוכל לעזור לו ולדאוג לו בין אם זה מספר שעות ובין אם זה בכל שעות היממה. חשוב לדעת כי חוק הסיעוד של הביטוח הלאומי מאפשר לכם לדאוג  ליקיריכם  באמצעות מטפלים מקצועיים  אשר יבואו לבית הקשיש, יטפלו בו ויעזרו בכל הפרמטרים שבהם מתקשה בתפקוד היומיומי כמו רחצה, החלפת בגדים, בישול ואכילה. הגימלה לקשישים אלה ושעות הזכאות נקבעת לפי מצבם התפקודי ורמת הכנסתם, על ידי הביטוח הלאומי. זוהי זכאות שמוקנית לאזרחי ישראל בחוק.

    בחירת אנשי המקצוע הטובים

    בחברה שמתמחה במתן שירותי סיעוד, כמו דנאל סיעוד העובדים הסוציאליים מכירים מה הם הנושאים החשובים בבחירת מטפלים. הדגש בבחירת המטפלים המתאימים לכם. השילוב הנכון בין צרכי הקשיש ליכולות המקצועיות של המטפל ולשפה המשותפת ביניהם יסייעו לטיפול השוטף . יתרה מכך, בדנאל סיעוד אנו שמים דגש רב על  הליווי האישי, על הבקרה והפיקוח ועל עבודת המטפלים ומקפידים שהקשישים יקבלו שירות מוקפד ואישי. לכן ישנה  כתובת לפניות ולבירורים שונים של בני המשפחה והקשישים עצמם כדי להבטיח את רווחתם. טיפול בקשישים הוא מקצוע לכל דבר והרצינות שבה מתייחסים אליו מאפיינת את החברות הטובות ביותר שעוסקות בתחום זה.

    רוצים להתייעץ ולקבל מידע נוסף?

    צרו עמנו קשר ונשמח לענות על כל שאלה ולסייע

    95922*

    חשיבותו של מטפל סיעודי בבית

    כל משפחה מכירה את הרגעים שבהם מבינים עד כמה ההורים והקרובים הקשישים כבר אינם מסוגלים להסתדר לבד, או שהם זקוקים יותר לעזרה. הגיל השלישי נמצא בקבוצת סיכון לא רק לקורונה כי אם גם לבעיות הרבה יותר מוכרות, כמו מצבים סיעודיים זמניים או מתמשכים. לא תמיד הם מרגישים בנוח לשתף את המשפחה בכך שהם מתקשים לעשות פעולות פשוטות וכבר זקוקים לטיפול סיעודי . לכן, חשוב שבני המשפחה יהיו קשובים ויבררו ביוזמתם מהו מצבם. השינוי אינו קורה ברגע אלא פעמים רבות מדובר בתהליך, חשוב לדעת שהשינוי קורה לא רק בגלל הגיל אלא גם בגלל אירועים קיצוניים כמו אירוע מוחי, תאונה או הידרדרות קוגניטיבית ומחלות כמו פרקינסון ואלצהיימר.

    חשיבותו של עובד סיעודי בבית

    כאשר אנחנו מגלים שיקירינו אינם מסוגלים לעשות לבד את הפעולות הבסיסיות ביותר כמו מקלחת, עשיית צרכים, החלפת בגדים ואפילו קימה מהמיטה והליכה, ברור שיש כאן צורך בעזרה ותמיכה, במידה ואין בני משפחה שיכולים לעשות זאת, כאן נכנס תפקידו של המטפל הסיעודי. עבור כל אדם זה קשה לגלות שהוא לא מסוגל יותר לבצע פעולות בסיסיות, במיוחד לאחר שהיה רגיל להיות עצמאי כל חייו. ולכן זה גם מובן למה המשפחה מתקשה להסתגל למצב החדש ולהפנים שבן המשפחה זקוק למטפל סיעודי צמוד. בסופו של דבר, בשלב שבו כבר לא ניתן לשאת את הקושי  ולעזור לקשיש בפעולות השונות של היום יום, אין מנוס מלמצוא מטפל סיעודי שיוכל להקל עליכם בטיפול ביקירכם

    למה דווקא מטפל סיעודי נכון יותר למשפחה?

    בחברות משפחתיות מסורתיות נהוג היה שתפקידים אלה שמורים לבני המשפחה שיכולים להתפנות לכך, וזה נחשב אפילו לחובה ולזכות. היום זה שונה. כבר אין הרבה אנשים שפנויים וזמינים לטיפול צמוד במבוגר. צריך לדאוג לפרנסת המשפחה וגם בעיית הפרטיות  והאינטימיות מקשה על בני משפחה קרובים להיחשף והם יעדיפו שאדם זר אך אחראי ואמין יעשה זאת במקומם. זה לא פשוט לראות את ההורים נזקקים לעזרה כזאת והקושי הרגשי מחייב מציאת מטפל סיעודי שיכול להיות אמפתי במידה הנכונה כך שיוכל לטפל בצרכים הכי בסיסיים של אותו אדם באופן מכובד.

    מהי עבודת הסיעוד?

    עבודת הסיעוד היא בעיקרה עבודה פיזית במקרה שבו המטופל נזקק לעזרה כזאת, ונוספת לה גם ההתמודדות עם הקשיים הקוגניטיביים של המטופל הסיעודי במידת הצורך. הצרכים משתנים ממטופל למטופל וחשוב לעשות את ההתאמה הנכונה לכל אחד.

    אמון ואחריות כבסיס לעבודת הסיעוד

    כשאנחנו לא יכולים לטפל בעצמנו ביקירנו אנחנו רוצים למצוא להם את המטפלים הטובים ביותר. לעיתים יש צורך בטיפול 24 שעות ביממה בכל ימות השבוע במקרה של עובדים זרים  ולעיתים  מספר שעות בשבוע, בהתאם למצב התפקודי. בכל מקרה, כניסה של אדם זר הביתה היא מאתגרת ומעוררת חששות בתחילה אך התאמה טובה וליווי של אנשי מקצוע מחברת הסיעוד יפחיתו את החששות. חייבת להיות גם מידה רבה של אמון בין המטפל לבין המטופל ובינו לבין המשפחה. הוא חייב להיות אחראי ואמין, בעל יכולת לטפל בכל הבעיות של המטופל וגם לדאוג לתחזוקה שוטפת בסיסית של הבית. הבחירה במטפלים כאלה היא העבודה של חברת ההשמה בסיעוד ולכן המומחיות ומידת הניסיון שלהם קובעת במידה רבה את איכות כוח האדם שהיא מציעה לכם. חברות הסיעוד מתאימות בין צרכי ההורה המבוגר ובין יכולות וצרכי המטפל. אם ההורה המבוגר צריך סיוע סביב השעון, כדאי למצוא מטפל שיכול לגור עם ההורה. אם ההורה זקוק לסיוע של מספר שעות ביום, רצוי למצוא מטפל שיכול להגיע לעבודה בהתאם לשעות המוסכמות בינכם. 

    הביורוקרטיה הנדרשת לפני השגרה החדשה

    כדי להיות זכאי למטפל.ת סיעוד.ית  במסגרת חוק הסיעוד של ביטוח לאומי נקבעו קריטריונים בהם גיל, הכנסה ומצב משפחתי. מטופל סיעודי מקבל הכרה ככזה לאחר שהוא עובר מבחן של ביטוח לאומי. יש להגיש עבורו בקשה לקבלת גמלת סיעוד ולעזרה במימון, אם הוא ניצול שואה. אם אינכם יודעים מה מגיע לכם ולמשפחתכם מומלץ לבדוק את הזכויות שלכם בביטוח לאומי או באמצעות ליווי של חברת סיעוד. תגלו במקרים רבים שהזכויות הן רבות יותר מאשר חשבתם.

     

    רוצים להתייעץ ולקבל מידע נוסף?

    צרו עמנו קשר ונשמח לענות על כל שאלה ולסייע

    95922*

    טיפול ביתי בעידן הקורונה

    אחת המצוקות הגדולות ביותר בשנה האחרונה הייתה של הורים שלא יכלו להיפגש עם ילדיהם ונכדיהם משום שהיו בקבוצת הסיכון לקורונה. הבעיה קשה עוד יותר כאשר מדובר בהורה שחי לבד וזקוק להשגחה ואילו ההורה השני אינו יכול לטפל בו לבד. מצוקת ההורים שזקוקים לעזרה ואינם יכולים לתקשר עם ילדיהם מלבד בטלפון או בצעקות מרחוק נגעה לליבם של רבים. למרבה הצער, ארעו מספק מקרים בהם הייתה פגיעה פיסית או נפשית בקרב קשישים המתגוררים לבד. כאשר נפצעו ולא יכלו להזעיק עזרה. זוהי הבעיה הגדולה ביותר של ימי הקורונה שרבים מתקשים להתמודד אתה. לאוכלוסייה זו מותאם  הפתרון של השמת מטפל למשך 24 שעות

    כיצד לדאוג להורים שלכם?

    קיימים דרכים שונות לדאוג להורים כאשר אתם עצמכם לא יכולים להיכנס לבקרם לאחר שהחל הסגר או כאשר אתם נמצאים בבידוד. בנוסף, כיום  לא ניתן לדעת מי נושא את הנגיף  ומי לא לכן הכרחי לשמור על בטיחות והגנת האנשים בקבוצת הסיכון אפילו יותר מהרגיל. אפשרות אחת לטפל בהורים היא באמצעות קבלת סיוע ממטפלים סיעודיים שיטפלו בהורה באופן מלא. הם אלו שיכולים  להתגורר עם ההורים הקשישים ולטפל בכל צרכיהם וגם ובנוסף לסייע  להם לתקשר עם הילדים. במקרים כאלה, עובדים זרים היכולים לשהות בבית ההורים 24 שעות ולגור אתם ידאגו לכל מחסורם, החל בטיפול במשק הבית, ובבישול וכלה בטיפול אישי וסיעודי הנדרש .  תחושת הביטחון שיחוש אדם שהוריו מטופלים באופן זה, גבוהה. הידיעה שההורה אינו לבד,  ואם חלילה קורה משהו יש מי שיטפל או ידווח למגן דוד אדום

    הליכי רישוי ומציאת עובדים אמינים

    בישראל יש חוק שמאפשר להעסיק עובדים זרים בתפקידי סיעוד ויש מי שדואג להם בצורה מאורגנת. הגופים הפרטיים שעוזרים לכם להתאים עובדים שמתאימים לבני המשפחה שלכם יודעים למצוא את העובד הנכון שיוכל להתמודד עם כל בעיה. עובדים אלה יודעים שבימים אלו תפקידם חשוב אף יותר משום שהם החוליה המקשרת בין הקשישים לבין המשפחה בצורה בלעדית. הם מטפלים בקשיש ומדווחים על כל בעיה להורים לילדים.. למעשה, אתם מפקידים את היקר לכם מכל בידי עובדים מיומנים שמוכשרים לטפל בהם ולתת להם את כל העזרה שאינכם יכולים להגיש. לכן, עוברים העובדים בדיקות קפדניות ומחמירות כדי למצוא את הטובים ביותר לתפקיד.

    ריחוק חברתי פוגע נפשית

    חוסן נפשי מצליח לעזור להתמודד עם כל בעיה גופנית יותר בהצלחה. האהבה והתמיכה הרגשית שמקבלים הקשישים מבני משפחתם מסייעת להם  להתמודד גם עם הקשיים הגדולים ביותר הנגרמים מהזקנה וממחלות. העמידות הנפשית חשובה לא פחות כדי להעניק להם יכולת להתמודד גם עם סכנות של הדבקה לא מכוונת בכל מחלה. הבדידות מקשה עליהם ולכן עובדים זרים שחיים אתם באותו בית ועוזרים להם בכל מטלה גם משמשים להם חברים ובני שיח בשעות הבידוד הקשות. להם זה הרבה יותר מאשר הגשת עזרת ומתן תמיכה נפשית. להם זהו ההבדל שבין הבדידות שמקשה עליהם ומדרדרת אותם לדיכאון לבין השגרה החיובית שבה הם ערניים ופעילים. חשוב למצוא להם חברה שהם יוכלו להיעזר בה גם לשיחות ולהפגת הבדידות והמצוקה הנפשית. זה חיוני לא פחות וזה ייתן לכם שקט נפשי לדעת שיש להם עם מי לדבר פנים אל פנים.

    רוצים להתייעץ ולקבל מידע נוסף?

    צרו עמנו קשר ונשמח לענות על כל שאלה ולסייע

    95922*

    בצל משבר הקורונה: שימוש בטכנולוגיה בחברות הסיעוד הוא קריטי להמשך הטיפול בקשישים

    דרור פלנבאום

    נגיף הקורונה שפרץ לחיינו משנה את המציאות אליה היינו רגילים בכל תחום במשק. המצב הנוכחי משפיע כמובן גם על חברות אשר נותנות שירותים חיוניים וחשובים לציבור, כגון חברות הסיעוד, אשר מספקות שירותי סיעוד, באמצעות המטפלות, לקשישים הזכאים לכך, וזקוקים לטיפול והשגחה קבועה ויומיומית. אין ספק שבתקופה זו, בה אוכלוסיית הקשישים היא הפגיעה ביותר ויש לציין שבכלל חברות הסיעוד, אנו רואים התגייסות  של המטפלות המטפלות, להמשך מתן שירותי סיעוד, אשר מעוררת גאווה גדולה.

    תקופה זו מחייבת את חברות הסיעוד לייצר פתרונות יצירתיים לצורך המשך מתן השירותים, ולהתאים עצמן לשינויים הגדולים בשטח בטווחי זמן קצרים., חברות סיעוד אשר השכילו לעשות, והחלו לבסס את עבודתן בשנים האחרונות באופן שוטף על מערכות טכנולוגיות, יוכלו להגיב מהר לשינויים התכופים בשטח, להתאים את שירותיהן לקשישים, לתת יחס אישי לכל קשיש ומטפלת, ולהמשיך לספק, גם במצבים מורכבים אלה, שירות כה חיוני.

    בשנים האחרונות בדנאל סיעוד, מרב העבודה מבוססת על מערכת CRM מתקדמת שפותחה בחברה המאפשרת לשלוט ולקיים סדר במידע הרב, המשתנה והיומיומי העובר מעשרות אלפי המטופלים ומעשרות אלפי המטפלות. בימי משבר הקורונה, מערך הטכנולוגיה עמו אנו עובדים, מייצר ערך מוסף ומאפשר לנהל אינטראקציה שוטפת ואישית עם המטפלות. הוא מסייע "לתקשר" להן באופן שוטף את המידע וההנחיות על המצב הקיים, ובכך להפחית את הלחץ ואי הוודאות הנוצרים, לעיתים, עקב חשיפה מוגברת לתקשורת.

    היום יותר מתמיד, מערך התקשורת עם המטפלות בכל הנוגע לעבודתן מול הקשישים – מצריך עבודה מהודקת, מדויקת ופרסונלית. אחד האתגרים המהותיים ביותר בצל המשבר בקרב חברות הסיעוד, הוא ניהול איסוף וחלוקת  יומני העבודה של המטפלות בו הן מתעדכנות על סידור העבודה שלהן לחודש הקרוב ומדווחות על העבודה היומית שלהן. עקב הנחיות משרד הבריאות על איסור התקהלות, יש קושי להיפגש עם עשרות אלפי המטפלות של החברה, ולקבל מהן את יומני העבודה של החודש הקודם, ולמסור את סידורי העבודה של החודש הבא. את בעיית איסוף היומנים ביטוח לאומי פתר באמצעות אישור לקבל את היומנים באמצעות וואטסאפ. את חלוקת סידור העבודה לחודש הבא, החברה פתרה באמצעות פיתוח אפליקציה ייחודית של מטפלות, במסגרתה הן רואות את סידור העבודה האישי שלהן לאותו חודש. יתרה מזו, האפליקציה מאפשרת לקיים סידור עבודה "נושם", כך שבמידה ומטפלת עוברת לקשיש אחר או צריכה החלפה, היא רואה זאת באמצעות האפליקציה, בזמן אמת.

    פתרון טכנולוגי נוסף שאנו משתמשים בו בימים אלה, ומאפשר את המשך עבודתו של מוקד המענה הטלפוני שלנו לקשישים ולמשפחותיהם, הוא פיצול המערך הממוחשב עמו עובדים נותני המענה בשוטף לכדי חדרי הדרכה נפרדים. מאחר והמצב הנוכחי אינו מאפשר התקהלות פיזית של כל נותני המענה בסניף אחד, ומאחר ואנו מבינים את חשיבות התקשורת הבינאישית, בייחוד בזמנים אלה, המענה ממשיך להתקיים הודות לטכנולוגיה. כמו כן, המערכות הטכנולוגיות מאפשרות עבודה מרחוק עבור עובדי החברה שממשיכים לתת שירות לכלל העובדים הנזקקים לכך אף מבתיהם, במקרים בהם נבצר מהם להגיע לסניף.

    באמצעות הטכנולוגיה הקיימת ניתן גם לעשות כל הזמן התאמות לשוק המשתנה ו דווקא בימים אלו , מתוך צרכים של השטח, עולים פתרונות יצירתיים. דוגמה מצוינת לכך היא שלאור צמצום קווי התחבורה הציבורית, והקושי של המטפלות להגיע אל בתי הקשישים הרחוקים מהן, פיתחנו כלי אשר מייצר התאמה בין מטפלת למטופל על בסיס מרחק גאוגרפי ממנו וכך מאפשר למטפלות להמשיך ולהעניק שירות למרות אתגר ההתניידות ממקום למקום .

    בנוסף לשיבוץ מבוסס מרחק גאוגרפי, כלי זה מסתנכרן עם האפליקציה של, MOOVIT  המתעדכנת בזמן אמת ממשרד התחבורה וממליץ למטפלת באילו קווי אוטובוס שנותרו פעילים, היא יכולה להיעזר כדי להגיע למטופלים שלה.

    כמו בתחומים רבים אחרים, גם במקרה של משבר הקורונה, הטכנולוגיה נרתמת לסיוע במציאת פתרונות על מנת להמשיך ולספק את השירות המירבי והמיטבי לכלל הקשישים הזקוקים לו במהלך משבר נגיף הקורונה – אנו מוכרחים להמשיך ולבסס את עבודתנו על הטכנולוגיה, ולייצר באמצעותה פתרונות יצירתיים בזמן קצר. אנו מאמינים בטכנולוגיה בשירות אנשים, וכעת, בצל המשבר העמוק – היא מקבלת משנה תוקף.

    חשוב להדגיש, שתחום הסיעוד הוא בעקרו אישי – קשר בין מטפלת למטופל, הטכנולוגיה היא כלי מסייע שמאפשר למטפלות ועובדי הסניפים להעניק שירות בעיקר בימים מורכבים אלו.

     

     

    הכותב הינו מנכ"ל דנאל סיעוד מקבוצת דנאל

    רוצים להתייעץ ולקבל מידע נוסף?

    צרו עמנו קשר ונשמח לענות על כל שאלה ולסייע

    95922*

    ילדים להורים קשישים? כך תסייעו בהפגת תחושת הבדידות שלהם, בעידן הקורונה

    הנתונים האחרונים מראים כי יותר משליש מהקשישים בישראל מדווחים על תחושת בדידות .

    תחושת זו מתעצמת כעת עם הנחיות משרד העבודה והרווחה על מניעת כניסת אורחים לבתי אבות ודיורים מוגנים, וכן עם ההמלצות של משרד הבריאות לבני הגיל השלישי, לצמצם מפגשים חברתיים או משפחתיים.  אם המצב ימשך, האוכלוסייה המועדת ביותר להידבקות מקורונה היא גם המועדת ביותר לחוש בדידות.

     מדוע תופעת הבדידות דורשת התייחסות מיוחדת דווקא בגיל השלישי ?

    מאחר והשילוב של בדידות עם תהליכים אופייניים לזקנה הכרוכים באובדנים בתחומי החיים שונים (כגון: אובדן בן זוג, אובדן הכנסה, אובדן תפקוד ועוד..) יוצרות או מאיצות פגיעה במצב הבריאותי, הקוגניטיבי, התפקודי והנפשי, יכולות לעורר חרדה ודכאון, כל אלו פוגעים משמעותית באיכות החיים של הזקן וכתוצאה מכך גם בתוחלת החיים שלו

     

    היקף התופעה ?

    כשליש מהקשישים מעל גיל 65 מדווחים על תחושת בדידות, כלומר קשיש אחד מתוך שלושה מדווח על תחושת בדידות, בקרב בני 75 היקף התופעה נרחב יותר ועומד על כ 40%.

    כיום מאחר והקשישים נאלצים לבודד עצמם, בעקבות הנגיף, היקף התופעה הולך וגדל משמעותית.

     

    מהם גורמי הסיכון לחוות בדידות בגיל השלישי ?

    מעבר למאפיינים אישיותיים, קיימים מאפיינים נוספים/"גורמי סיכון" המשפיעים על תחושת בדידות בקרב קשישים:

     

    1. גיל (ככל שעולה, כך הסיכוי גבוה יותר).
    2. מגדר (נשים) כ 40% נשים אל מול 27% בקרב גברים נשים (תוחלת חיים ארוכה יותר, יותר אלמנות )
    3. מצב משפחתי
    4. מאפייני מגורים (לבד/עם בן זוג סיעוד/בקרבת בני משפחה/דיור מוגן/קהילה פעילה – קיבוצים
    5. מצב תפקודי וכלכלי –  חשוב להבין, בתקופה זו, גם קשישים עצמאיים ומתפקדים חשופים לבדידות, עקב המגבלות.

     

    כיצד  ניתן לזהות כי ההורה חווה בדידות ?

    מאחר ובימים אלו, מירב האינטראקציה עם ההורה, הנה טלפונית, חשוב להתייחס לא רק לתוכן המילולי בשיחה, אלא גם לאופן בו הם נאמרים.

    נבחין בירידה במצב הרוח של ההורה, דכדוך, לעיתים יספר כי התיאבון שלו ירוד וכתוצאה מכך ירד  במשקל, או בתפקוד. הוא יבטא שעמום, תחושה של ערך עצמי נמוך, ידבר על כך שמרגיש כי "שכחו אותו" מאחר ולא מתקשרים אליו או מתעניינים בו. ידבר על כך שמרגיש לבד. לעיתים ידבר על ככך שממתין למוות

    מה ניתן לעשות בכדי להקל על תחושת הבדידות בתקופה זו ?

    בימים אלו, למשפחה תפקיד מרכזי, כמפיגת הבדידות בקרב ההורים.

    1.חשוב להיות ערים ומודעים לכך שההורה הקשיש עלול לחוש בדידות, ולייצר שיח משפחתי על כך.

    1. לספק לגיטימציה להורה לבטא את תחושות הפחד, הבלבול והדאגה ולהיות ערים לשינויים במצב הרוח שלו או בירידה בתפקודו.

    3.לבנות תוכנית לשגרת תקשורת טלפונית קבועה מול ההורה ולשתף את כל בני המשפחה בכך : ילדים ונכדים – להתקשר מספר פעמים ביום,  להגדיר לכל אחד מבני המשפחה תפקיד האחד, לדוגמא: הבן הצעיר מתקשר כל בוקר, בנכד בצהריים, הבן הבוגר כל ערב. לקיים שיחות משמעותיות, ארוכות מהרגיל.

    1. לבדוק כי עומדים לרשות ההורה מוצרי מזון או תרופות, במידה ולא, להגדיר תורנות בין הילדים לביצוע המשימה, רצוי לא להיכנס לבית ההורה, ולהניח את הקניות במפתן הכניסה לבית.
    2. לדאוג כי ברשות ההורה קיימים אמצעי תקשורת זמינים ותקינים, טלויזה/רדיו, וכן מכשירי טלפון המותאמים למצב תפקודו של ההורה. לדוגמא: אם ההורה לקוי שמיעה/ראיה, לוודא כי עומד לרשותו מכשיר טלפון המתאים לליקוי ממנו סובל. לבדוק כי ברשות ההורה מכשיר טלפון חכם, באמצעותו ניתן לבצע שיחות וידאו.

    קיימת חשיבות לתחושת המסוגלות של ההורה כי הוא יכול לשמור על אינטראקציות חברתיות מביתו, רק בלחיצת כפתור.

    האפשרויות הנוספות העומדות לרשות המשפחה :

    1. הפניית ההורה לקבלת סיוע של מטפלת, במסגרת חוק ביטוח סיעוד, במסגרת שירות זה תוכל להגיע מטפלת לביתו מספר פעמים בשבוע.

     מעבר לסיוע הפונקציונאלי שהיא תספק, היא תסייע גם בהפגת תחושת הבדידות, חשוב שהילדים ישמרו על קשר רציף עם המטפל כל שיוכלו להתעדכן בכל שינוי שחל במצב הפיזי או הרגשי של ההורה. בנוסף מומלץ לבקש מהמטפל כי תוכנית העבודה שלו תכלול גם סיוע בשעות אחה"צ.

     

    משרדי הממשלה המטפלים בנושא בתקופה זו ?

    1.משרד העבודה הרווחה והשירותים החברתיים מבצע שיחות טלפוניות בקרב קשישים בסיכון לצורך בקרה כי מקבלים מענה לצרכיהם.

    2.המשרד לשוויון חברתי המסייע בפרויקטים שונים כגון: פרויקט  "כאן גרים" בה משלבים סטודנטים למגורים עם קשישים.  

    1. שירות ייעוץ לקשיש המספק מידע ותמיכה.
    1. מוקדים המיועדים לניצולי שואה – לצורך מתן תמיכה טלפונית.

    רוצים להתייעץ ולקבל מידע נוסף?

    צרו עמנו קשר ונשמח לענות על כל שאלה ולסייע

    95922*

    ההורה הפך סיעודי? כך תדעו מה מגיע לו

    השינויים במצבו הבריאותי והמנטלי של בן משפחתכם מציפים שאלות רבות. מה מגיע לכם מביטוח לאומי? האם אתם זכאים לשירותי סיעוד במסגרת החוק? איזה שירות מתאים לכם? רונית פפרני מנהלת ידע ופיתוח מקצועי בדנאל סיעוד, בראיון ל YNET

    לקריאה לחצ/י כאן

    רוצים להתייעץ ולקבל מידע נוסף?

    צרו עמנו קשר ונשמח לענות על כל שאלה ולסייע

    95922*

    דברים שלא ידעתם על העסקת עובד זר

    ההורה התבגר, חלה התדרדרות במצבו ונוצר צורך בליווי ובהשגחה בכל שעות היממה? זקוקים לעובד זר שידאג לכל צרכיו? חשוב שתדעו למה אתם זכאים ואיך מקבלים היתר עבודה.

     5 טיפים עיקריים שחשוב שתדעו:

    1.איך אדע האם אני זכאי להעסקת עובד זר?

    על מנת להעסיק עובדים זרים בסיעוד, על המטופל להיות בעל היתר העסקה. ללא היתר, לא ניתן להעסיק עובד זר בכדי להיות זכאי להיתר יש לעמוד באחד מהקריטריונים הבאים:

    1.בעל אישור של 4.5 (לאדם שאינו בודד) /4 (לבודד) נקודות תלות (ADL) מטעם המוסד לביטוח לאומי

    1. גיל המטופל 85+ בצירוף מסמכים רלבנטיים.

    2.מה התוקף המקסימלי להיתר העסקת עובד זר?

    היתר קבוע ניתן לתקופה של עד ארבע שנים. קיים גם היתר זמני המיועד למטופלים שאינם עומדים בקריטריונים להעסקת עובדים זרים, או מטופלים ששהו באשפוז בעת הגשת הבקשה. בעלי היתר זמני, יוכלו להמירו לקבוע בהתאם לעמידתם בקריטריונים.

    3. שני בני משפחה המתגוררים תחת קורת גג אחת וזכאים להיתר. האם ניתן להעסיק עובד זר אחד ?

    במקרים שבהם שני בני משפחה המתגוררים יחד עונים על תנאי הזכאות להעסקת עובד זר בסיעוד, רשאים להעסיק עובד עבור כל אחד מהם בנפרד וזאת משתי סיבות:

    • חשש לטיפול לקוי במי שזקוקים לטיפול במשך רוב שעות היום.
    • חשש לעומס בלתי סביר על העובד הזר שאינו מקבל שעות מנוחה ושינה הדרושות לתפקוד תקין.

    אך ניתן לקבל היתר להעסיק עובד זר אחד  לטיפול בשני בני משפחה המתגוררים יחד, כאשר הוכח כי הסדר זה לא יפגע במטופלים או במטפל בשל עומס טיפולי לא סביר.

    4. מצאתי עובד זר. מה עכשיו?!

    עם מציאת העובד המתאים, על המטופל להירשם בתאגיד מורשה ולקבל  מכתב השמה חתום ע"י תאגיד ובו פרטי העובד הזר שהותר לו (הרשמה "כצמד").

    5. מה לגבי התשלום לעובדים הזרים?

    עלות העסקת מטפלת זרה, הינה נגזרת של שכר המינימום הנהוג במשק. הניכויים משכר המינימום הינם ניכויים בגין מגורים והוצאות נלוות כגון : גז, ארנונה וחשמל, ביטוח רפואי, עד מחצית הפרמיה. על המעסיק לשלם את השכר לא יאוחר מה-9 בחודש (עבור החודש הקודם).

    שימו לב, מטופל המקבל חלק משכר המטפל/ת מחברת סיעוד, חשוב לבדוק  מדי חודש את הסכום המדויק שהועבר לחשבון המטפל/ת על מנת להשלים לשכר הבסיס.

    רוצים להתייעץ ולקבל מידע נוסף?

    צרו עמנו קשר ונשמח לענות על כל שאלה ולסייע

    95922*