יצירת קשר
DANEL_LOGO_04-01

    כיצד להתכונן לבדיקת הערכת התלות בכדי לקבל סיוע של מטפל.ת?

    יולי 13, 2021
    // מערכת דנאל

    לאורך החיים אנחנו מהווים עוגן יציב ובטוח עבור אנשים רבים, החל מילדינו דרך קרובי משפחה ואפילו עבור חברים. עם השנים מגיע זמן בו גם אנחנו צריכים שמישהו יהווה עבורנו מרחב נעים בו נוכל להישען אחורה בבטחה, תוך ידיעה שברגע שנושיט את היד יהיה מי שיאחז בה ויסייע לנו לקום, כל פעם מחדש.

    בכדי לבחון את מידת הזכאות לקבלת סיוע של מטפל/ת, יש לעבור בדיקת הערכת תלות מטעם הביטוח הלאומי, מטרת הבדיקה היא לבדוק את יכולות התפקוד של בני הגיל השלישי דרך מגוון פעולות שמתבצעות מדי יום כמו, אכילה, ארגון הבית, מקלחת, דיבור קוהרנטי  ועוד. הבדיקה מתבצעת על ידי אדם מוסמך כמו אח/ות או פיזיותרפיסט. בדיקת הערכת תלות עשויה לעורר חששות רבים וכדי להפיג אותם הכנו עבורכם מדריך שיסייע לכם להתכונן

    500x500 (9)

    בדיקת הערכת תלות עשויה להיות מעט מלחיצה וחושפנית עבור אנשים רבים ולא בכדי, לא ניתן לדעת את זהות האדם שייבצע את הבדיקה ואילו פעולות הוא יבקש לבצע, אין ספק שצעידה לקראת הלא נודע יכולה להיות מעט מפחידה וחושפנית, אך עם היערכות נכונה כל אחד ואחת יוכלו להבין את הלך הרוח של הבדיקה, להרפות את החששות ולעבור את המשוכות על הצד הטוב ביותר כדי להשיג את התוצאה הרצויה.

    האם ניתן להתכונן לבדיקת הערכת תלות?

    כדי להתכונן ולצלוח את בדיקת הערכת התלות אין צורך להפגין חולשה יתרה או חוסר תפקוד מוגזם ומאידך אין צורך להציג תמונת מצב אוטופית שהכול בסדר ואתם עצמאיים לחלוטין. פעמים רבות אנשים רבים נוטים להפגין חוסר יכולת או יכולת מוגזמת בצורה לא מודעת, זה קורה כאשר החששות מנהלים אותנו, זה קורה לכולם וזה בסדר גמור. אנחנו כאן כדי לכוון ולהראות לכם את הדרך. מומלץ להגיע לבדיקה רגועים ומתוך היכרות כללית של נהלי הבדיקה כדי לקבל מושג כללי מראש, זה ירגיע את תחושת האי וודאות. ניתן לתרגל נשימות לפני הבדיקה זה עשוי לאזן לחצים ומומלץ מאד להגיע בליווי של אדם שאתם סומכים עליו.

    הנה כמה טיפים מצוינים שיסייעו בהיערכות נכונה לבדיקת התלות

    צרו שיח מקדים על הבדיקה – ככל שתצמצמו את הפער בין הבדיקה לאי הוודאות הפחד יתפוגג ותחושו שליטה בסיטואציה. חשוב להבין מראש את מטרת הבדיקה וכיצד היא עתידה להתנהל, אילו שאלות ישאלו ומהי הדרך הנכונה לענות עליהן. אילו תרגילים גופניים הוא עשוי להתבקש לבצע ומהי הדרך הנכונה לבצע אותן כדי להשיג את התוצאה הרצויה. שוחחו על הרגש שעולה לנבדק, האם הוא מרגיש מבוכה או פחד, נסו לתמוך בו כמה שיותר כדי לעודד אותו לשתף פעולה ולהתמודד הם האתגר.

    נוכחות תומכת- לכל נבדק ניתנת האפשרות להיות עם מלווה ביום הבדיקה, נצלו זאת! נסו לארגן קרוב משפחה שייתמוך בנבדק ויעניק לו תחושת בטחון בעת הבדיקה. כך גם במידה והוא יזדקק לכתף תומכת מבחינה מנטלית או פיזית אתם תהיו שם כדי להרגיע ולעזור לו, זה משמעותי ביותר. מלבד זאת, תינתן לכם ההזדמנות לספק לבודק מידע רלוונטי אודות הצרכים של הנבדק והאם קיימות בעיות שהנבדק כלל אינו מודע אליהן. (יש לציין מראש בטופס הבדיקה שאתם מעוניינים להתלוות לנבדק) חשוב להבהיר כי אינכם מתגוררים בבית הנבדק בכדי לא לגרוע לו מהניקוד המגיע לו.

    הגיעו מאורגנים בצרוף הניירת הדרושה- על מנת להגיע לתוצאות הבדיקה הרצויות וללא עיכובים מיותרים, יש לצרף את כל המסמכים הנדרשים ובמידה וקיימים גם את העזרים שבהם משתמש הנבדק כדי לתפקד בחיי היום יום כמו, מקל הליכה, כיסא גלגלים, תרופות, חוות דעת רפואיות וכל דבר העשוי להיות לתועלת. יש להציג זאת אל מול הבודק ולהסביר מדוע זה נחוץ לנבדק לקיום אורח חיים מכבד ובסיסי.

    כמה מילים לסיכום

    בדיקת הערכת תלות אמנם נשמעת מפחידה, אך עם התכוננות נכונה כל אחד ואחת יוכלו לעבור אותה ולהגיע למחוז חפצם. מומלץ להיערך מראש ליום הבדיקה, להיחשף לתוכן הבדיקה מבעוד מועד, זה עשוי לסייע לכם להגיע מוכנים ולתפקד כשורה.

    למידע נוסף על חוק סיעוד ביטוח לאומי לחצו כאן

    רשימת מסמכים להגשת תביעה לגמלת סיעוד

    אנחנו בדנאל סיעוד נשמח לסייע גם לכם לצלוח את בדיקת הזכאות עד לקבלת המטפל/ת המתאים! עם וותק של מעל 40 שנה, הלקוחות שלנו מדברים בעדינו בכל רחבי הארץ. בואו גם אתם להצטרף למשפחת דנאל סיעוד.

    רוצים להתייעץ ולקבל מידע נוסף?

    צרו עמנו קשר ונשמח לענות על כל שאלה ולסייע

    95922*