יצירת קשר
DANEL_LOGO_04-01

    שחרור מוצלח של הורה מבית החולים

    יולי 4, 2018
    // מערכת דנאל

    הייתה הסיבה אשר הייתה לאשפוז, הגיע רגע השחרור מבית החולים וצריך להיערך לכך, רצוי מבעוד מועד, וגם אם לא התארגנתם מראש עדיין יש מה לעשות גם אחרי שחוזרים הביתה. כדי לצלוח את היציאה מבית החולים ולהקל על ההורה המבוגר את ההתאקלמות בחיי השגרה, קיבצנו מספר עצות זהב שימושיות לכם ולהם כאחד.

    מפיגים חששות
    הציפייה להשתחרר מבית חולים מלווה ברגשות של הקלה ושמחה, אך גם מלאה בחששות, קשיים ואי וודאות לקראת הבאות. אשפוז בבית חולים יכול לנבוע מחולי או פציעה, ובשני המקרים כשמדובר באדם מבוגר גם דלקת ריאות או שבר, יכולים להיות מסכני חיים. 

    דברו עם ההורים על התחושות שלהם לקראת השחרור והחזרה לשגרה או בניית שגרה מתאימה למצב הבריאותי החדש, שתפו אותם במצבם, התייעצו איתם איך הם רואים את התקופה הקרובה וספרו להם איך אתם מתכננים לעזור. השיחות שלכם יפחיתו את החששות של שני הצדדים, שלכם ושלהם, ויעזרו לכל הצדדים להקל על התהליך.

    מתייעצים עם הצוות המקצועי
    על מנת להפיג את החששות כדאי להתייעץ עם הצוות הרפואי לגבי מצבו של ההורה ולקבל כמה כללי עשה ואל תעשה, אשר יאפשרו לאדם המשתחרר מבית החולים לדעת ממה להימנע, ולא פחות חשוב, לדעת מהן שאר הפעולות שיעזרו לו לחזור לשגרה ולהמשיך לבצע אותן לאחר השחרור. בעוד למטופל אחד ימליצו להרבות במנוחה ולא לאמץ את הגוף, לאחר ימליצו לבצע פעילות גופנית מתונה. אל תהיו רופאים בעצמכם ותשאירו לצוות המקצועי את העבודה והעצה.

    מאבזרים את הבית והקשיש
    אם מדובר במגבלה פיזית, ניתן לעשות התאמות, לספק מעקות בטיחות, הליכון, מקל הליכה או כל אביזר עזר אחר, שיקל על ההורה החוזר מאשפוז להתאושש בקצב שלו.
    אם מדובר בפציעה בתא שטח מוגדר, כמו בחדר האמבטיה, כדאי לנסות להבין איך המקרה ארע וכיצד ניתן לשפר את הבטיחות. למשל, האם צריך להוסיף משטחים מונעי החלקה, לשפר תאורה, לשנות את סדר הפריטים בחדר, להרכיב מעקות או כל פעולה אחרת המצמצמת את הסיכוי לפציעה חוזרת.

    נעזרים בגופים תומכים
    ישנם גופים שונים בארץ, המסייעים לקשישים ובעלי מוגבלויות בהתמודדות היומיומית עם קשיים שונים, כגון:  יד שרה, עזר מציון ומרכז יום לקשיש, שמסייעים בהשאלת ציוד ובפעילויות שיקום. קופות החולים וביטוח לאומי ערוכים לסייע בתהליך השיקום, ובמקרים מסוימים ניתן גם לקבל סיוע כספי עבור עזרה של מטפל, רכישת תרופות וקצבאות שונות בהתאם לאופי הבקשה. 


    "חשוב גם לשוחח עם האדם המבוגר, ללמוד מה מטריד אותו, מה מפריע לו ומה מעסיק אותו, ולבחון האם הוא זקוק לסיוע של בעל מקצוע, כמו עובדת סוציאלית או פסיכולוג שיתנו את הכלים להתמודד עם הפחדים והחששות ולהפיג אותם במידת האפשר."

    שחרור מוצלח מבית החולים מצריך תשומת לב והרתמות של בני המשפחה לתהליך, ולא פחות חשוב – שיתוף פעולה מצד האדם המבוגר. רק בריאות!