יצירת קשר
DANEL_LOGO_04-01

    מתי יודעים שבן המשפחה המזדקן זקוק לטיפול נפשי

    יוני 27, 2018
    // מערכת דנאל

    ההזדקנות מלווה בשינויים רבים, ירידה ביכולת הפיזיולוגית, הקוגניטיבית, יציאה לפנסיה, שהיא למעשה הכרזה על הפסקת הפרודוקטיביות של האדם, ואיתה הפסקת קשרי עבודה וצמצום האינטראקציה החברתית. למעשה, ההורה המבוגר מאבד אט אט חברים ופרנסה, שהיה רגיל בהם, ואלה לא דברים שקל להסתגל אליהם. גם אם אתם, בני המשפחה, אוהבים אותו באשר הוא, אתם לא באמת יכולים לענות על כל צרכיו בכל רגע נתון. וכמה שהדבר מתסכל אתכם, צריך לדעת כי תחושת חוסר האונים של ההורה המבוגר מערערת את בטחונו ופוגעת בשמחת החיים שלו.

    הקושי לזהות את הקושי

    זיהוי ירידה ביכולת הגופנית הינה קלה למדי. גם זיהוי של ירידה ביכולות הקוגניטיביות אינה מצריכה לרוב תשומת לב רבה. אך קשיים פסיכולוגיים, אותם חווה ההורה המבוגר, בולטים פחות לעין, והפניות של ילדיו העסוקים בענייניהם לנושא זה לרוב נמוכה. לכן, הסיוע הפסיכולוגי מגיע לא אחת באיחור. מה עוד, שלעיתים אי הידיעה של ילדי ההורה המבוגר כיצד להתמודד עם המצוקות, גורמת להעלים עין מהמצב ולדחות את הטיפול ככל שניתן.

    הקשיים שלכם, הילדים להורה המבוגר הם ברורים, ההורים שלכם היו עד היום אוטוריטה, וכיום סמכות זו מקבלת תפנית אחרת בחיים. במקום לקבל מההורים המבוגרים סיוע, כפי שהיה מאז ומעולם, פתאום הם אלה שצריכים סיוע. אתם טרודים עד מעל הראש בענייני עבודה ומשפחה, וברור כי אתם ממעטים למצוא לנושא זמן, מתקשים להפנים את התהליך שמתרחש לנגד עיניכם ורגשות האשמה עובדות שעות נוספות.

    "העזרה שהם צריכים היא בקבלה ובהשלמה בשינויים שהתרחשו, ויחד עם זאת לסייע להם לראות את כל אותם דברים שנמצאים בהישג ידם ויכולים להסב להם אושר".

    למי מתאים סיוע נפשי?

    לכולם. טיפול פסיכולוגי להורה המבוגר יכול להוות במקרים רבים פתרון מצוין, לכל המבוגרים יש עוד הרבה יכולות, מוטיבציה ושאיפות. העזרה שהם צריכים היא בקבלה ובהשלמה בשינויים שהתרחשו, ויחד עם זאת לסייע להם לראות את כל אותם דברים שנמצאים בהישג ידם ויכולים להסב להם אושר. שינוי המיקוד, ממה שאין ביכולתם לעשות עוד למיקוד על מה שיש ביכולתם לעשות, שיסב להם סיפוק ואושר, הוא אחד המפתחות החשובים בסיוע.

    גם למטפלים בהורה המבוגר לא יזיקו שיחות עם בעלי מקצוע, הקושי לראות את ההורה מזדקן מול העיניים, ההתמודדות מול כל הגורמים מבית ומחוצה הם בהחלט לא פשוטים לעיכול. יתכן וקבלת סיוע נפשי תעזור להתמודד מול המציאות החדשה של כל הצדדים.

    כשמצב רוחו של ההורה המבוגר משתפר, ההשפעה החיובית תקרין גם על שאר בני המשפחה. ישנם גורמים רבים, המספקים שירות פסיכולוגי לגיל השלישי, אך מומלץ להתייעץ עם רופא המשפחה שמכיר את בן המשפחה שלכם, את ההיסטוריה שלו ואת בעלי המקצוע באזור מגוריו, ולבקש ממנו המלצה למי כדאי לפנות.

    יש לכם שאלות על טיפול נפש לבני המשפחה המזדקנים שלכם? התקשרו למומחים של דנאל 95922*