יצירת קשר
DANEL_LOGO_04-01

    חשיבותו של מטפל סיעודי בבית

    אוגוסט 25, 2020
    // מערכת דנאל

    כל משפחה מכירה את הרגעים שבהם מבינים עד כמה ההורים והקרובים הקשישים כבר אינם מסוגלים להסתדר לבד, או שהם זקוקים יותר לעזרה. הגיל השלישי נמצא בקבוצת סיכון לא רק לקורונה כי אם גם לבעיות הרבה יותר מוכרות, כמו מצבים סיעודיים זמניים או מתמשכים. לא תמיד הם מרגישים בנוח לשתף את המשפחה בכך שהם מתקשים לעשות פעולות פשוטות וכבר זקוקים לטיפול סיעודי . לכן, חשוב שבני המשפחה יהיו קשובים ויבררו ביוזמתם מהו מצבם. השינוי אינו קורה ברגע אלא פעמים רבות מדובר בתהליך, חשוב לדעת שהשינוי קורה לא רק בגלל הגיל אלא גם בגלל אירועים קיצוניים כמו אירוע מוחי, תאונה או הידרדרות קוגניטיבית ומחלות כמו פרקינסון ואלצהיימר.

    חשיבותו של עובד סיעודי בבית

    כאשר אנחנו מגלים שיקירינו אינם מסוגלים לעשות לבד את הפעולות הבסיסיות ביותר כמו מקלחת, עשיית צרכים, החלפת בגדים ואפילו קימה מהמיטה והליכה, ברור שיש כאן צורך בעזרה ותמיכה, במידה ואין בני משפחה שיכולים לעשות זאת, כאן נכנס תפקידו של המטפל הסיעודי. עבור כל אדם זה קשה לגלות שהוא לא מסוגל יותר לבצע פעולות בסיסיות, במיוחד לאחר שהיה רגיל להיות עצמאי כל חייו. ולכן זה גם מובן למה המשפחה מתקשה להסתגל למצב החדש ולהפנים שבן המשפחה זקוק למטפל סיעודי צמוד. בסופו של דבר, בשלב שבו כבר לא ניתן לשאת את הקושי  ולעזור לקשיש בפעולות השונות של היום יום, אין מנוס מלמצוא מטפל סיעודי שיוכל להקל עליכם בטיפול ביקירכם

    למה דווקא מטפל סיעודי נכון יותר למשפחה?

    בחברות משפחתיות מסורתיות נהוג היה שתפקידים אלה שמורים לבני המשפחה שיכולים להתפנות לכך, וזה נחשב אפילו לחובה ולזכות. היום זה שונה. כבר אין הרבה אנשים שפנויים וזמינים לטיפול צמוד במבוגר. צריך לדאוג לפרנסת המשפחה וגם בעיית הפרטיות  והאינטימיות מקשה על בני משפחה קרובים להיחשף והם יעדיפו שאדם זר אך אחראי ואמין יעשה זאת במקומם. זה לא פשוט לראות את ההורים נזקקים לעזרה כזאת והקושי הרגשי מחייב מציאת מטפל סיעודי שיכול להיות אמפתי במידה הנכונה כך שיוכל לטפל בצרכים הכי בסיסיים של אותו אדם באופן מכובד.

    מהי עבודת הסיעוד?

    עבודת הסיעוד היא בעיקרה עבודה פיזית במקרה שבו המטופל נזקק לעזרה כזאת, ונוספת לה גם ההתמודדות עם הקשיים הקוגניטיביים של המטופל הסיעודי במידת הצורך. הצרכים משתנים ממטופל למטופל וחשוב לעשות את ההתאמה הנכונה לכל אחד.

    אמון ואחריות כבסיס לעבודת הסיעוד

    כשאנחנו לא יכולים לטפל בעצמנו ביקירנו אנחנו רוצים למצוא להם את המטפלים הטובים ביותר. לעיתים יש צורך בטיפול 24 שעות ביממה בכל ימות השבוע במקרה של עובדים זרים  ולעיתים  מספר שעות בשבוע, בהתאם למצב התפקודי. בכל מקרה, כניסה של אדם זר הביתה היא מאתגרת ומעוררת חששות בתחילה אך התאמה טובה וליווי של אנשי מקצוע מחברת הסיעוד יפחיתו את החששות. חייבת להיות גם מידה רבה של אמון בין המטפל לבין המטופל ובינו לבין המשפחה. הוא חייב להיות אחראי ואמין, בעל יכולת לטפל בכל הבעיות של המטופל וגם לדאוג לתחזוקה שוטפת בסיסית של הבית. הבחירה במטפלים כאלה היא העבודה של חברת ההשמה בסיעוד ולכן המומחיות ומידת הניסיון שלהם קובעת במידה רבה את איכות כוח האדם שהיא מציעה לכם. חברות הסיעוד מתאימות בין צרכי ההורה המבוגר ובין יכולות וצרכי המטפל. אם ההורה המבוגר צריך סיוע סביב השעון, כדאי למצוא מטפל שיכול לגור עם ההורה. אם ההורה זקוק לסיוע של מספר שעות ביום, רצוי למצוא מטפל שיכול להגיע לעבודה בהתאם לשעות המוסכמות בינכם. 

    הביורוקרטיה הנדרשת לפני השגרה החדשה

    כדי להיות זכאי למטפל.ת סיעוד.ית  במסגרת חוק הסיעוד של ביטוח לאומי נקבעו קריטריונים בהם גיל, הכנסה ומצב משפחתי. מטופל סיעודי מקבל הכרה ככזה לאחר שהוא עובר מבחן של ביטוח לאומי. יש להגיש עבורו בקשה לקבלת גמלת סיעוד ולעזרה במימון, אם הוא ניצול שואה. אם אינכם יודעים מה מגיע לכם ולמשפחתכם מומלץ לבדוק את הזכויות שלכם בביטוח לאומי או באמצעות ליווי של חברת סיעוד. תגלו במקרים רבים שהזכויות הן רבות יותר מאשר חשבתם.

     

    רוצים להתייעץ ולקבל מידע נוסף?

    צרו עמנו קשר ונשמח לענות על כל שאלה ולסייע

    95922*