בבואכם לבחור מטפל, בין באופן ישיר ובין דרך חברת סיעוד ,רצוי שיהיו קווים משיקים בין ההורה למטפל. ככל שהמכנה המשותף ביניהם רחב יותר, כך נקודת הפתיחה טובה יותר. למשל, מטפל סיעודי שאינו מסתדר עם חיות מחמד, כנראה לא מתאים לבית מטופל שברשותו חיות מחמד.
את תיאום הציפיות יש לפרוט לפעולות, כאלה שחוזרות על עצמן מדי יום או שבוע וכאלה שהן חד פעמיות. המטפל נדרש לעמוד במטלות, אך כדאי להשאיר לו מרווח מסוים כדי לקבוע את סדר היום באופן שיכיל את הפעולות הנדרשות. חשוב לשמור על קשר רציף עם המטפל, לוודא כי הפעילות מתנהלת כשורה ואין בעיות שמצריכות את התערבותכם.
הדבר החשוב ביותר בכל התהליך הוא איך מרגיש הקשיש עם המטפל. חשוב לשאול, לתחקר ולשמוע מבן המשפחה שלכם על מצב העניינים ולהצליב את המידע מול המטפל. לקשיש יהיו תלונות הקשורות בהסתגלות למצב החדש, אך גם תלונות הקשורות ישירות לתפקוד השוטף של המטפל, וזה המקום שלכם להישאר עם האצבע על הדופק גם בפרטים הקטנים ביותר. למשל, אם המאכלים שהמטפל מכין טעימים לקשיש, עוזר לו בצורה מספקת במקלחת וזמין עבורו כאשר הוא נזקק לעזרה.