יצירת קשר
DANEL_LOGO_04-01

    מהי גמלת סיעוד מביטוח לאומי ומי זכאי לגמלת סיעוד? מידע חשוב לפניכם

    ההורים הקשישים והיקרים שלכם מתקשים בביצוע פעולות יומיומיות אך מעוניינים להישאר בביתם? חשוב שתדעו שהמדינה מעניקה סיוע לקשישים בדרך של גמלת סיעוד במטרה שהאנשים היקרים ללבכם יוכלו להישאר בביתם תוך קבלת מענה לצרכים היומיומיים. בעמוד זה נסקור את כל המידע החיוני שצריך לדעת אודות גמלת סיעוד ביטוח לאומי, כולל הגשת תביעה לגמלת סיעוד, דרגות גמלת הסיעוד, הטבות למקבלי גמלת סיעוד ועוד.

    Nursing allowance

    מה זה גמלת סיעוד?

    גמלת סיעוד ביטוח לאומי מגיעה לרוב בדרך של שעות של מטפל או מטפלת בבית הקשיש במטרה לעזור לו או לה בביצוע פעולות יום יומיות כמו למשל סיוע ברחצה, הלבשה, ניהול משק בית, עריכת קניות, רכישת תרופות וכו'. גמלה זו ניתנת למי שנמצא זכאי על פי קריטריונים אותם נפרט בהמשך. כמות השעות המאושרת על ידי המוסד לביטוח לאומי משתנה בהתאם לצורך.

    מי זכאי לגמלת סיעוד מביטוח לאומי?

    אלה הם הקריטריונים לקבלת גמלת סיעוד מביטוח לאומי:

    1. תושב ישראל שחצה את גיל הפרישה  (62 לנשים, 67 לגברים).
    2. מגורים בבית הקשיש או בדיור מוגן.
    3. רמת הכנסה על פי הקבוע.
    4. אי קבלת קצבאות נוספות כמו שירותים מיוחדים או קצבה ממשרד הביטחון.
    5. עמידה בבדיקת הערכת תלות המבוצעת על ידי הביטוח הלאומי.

    דרגות גמלת סיעוד

    קיימות 6 דרגות גמלת סיעוד: גמלת סיעוד רמה 1, גמלת סיעוד רמה 2, גמלת סיעוד רמה 3, גמלת סיעוד רמה 4, גמלת סיעוד רמה 5, גמלת סיעוד רמה 6. רמות אלה נקבעות על ידי המוסד לביטוח לאומי בבדיקת הערכת תלות, בהתאם לצורך של הקשיש ואלה הן:

    • קצבת סיעוד רמה 1 – זכאי מי שקיבל 2.5 ל-3 נקודות בבדיקת הערכת תלות. רמה זו מזכה ב-5.5 שעות בשבוע לטיפול בבית הקשיש.
    • גמלת סיעוד רמה 2 – זכאי מי שקיבל 3.5 ל-4.5 נקודות בבדיקת הערכת תלות. רמה זו מזכה ב-10 שעות בשבוע לטיפול בבית הקשיש.
    • גמלת סיעוד רמה 3 – זכאי מי שקיבל 5 ל-6 נקודות בבדיקת הערכת תלות. רמה זו מזכה ב-17 שעות בשבוע לטיפול בבית הקשיש או 14 שעות לטיפול על ידי עובד זר.
    • גמלת סיעוד רמה 4 – זכאי מי שקיבל 6.5 ל-7.5 נקודות בבדיקת הערכת תלות. רמה זו מזכה ב-21 שעות בשבוע לטיפול בבית הקשיש או 18 שעות על ידי עובד זר.
    • גמלת סיעוד רמה 5 – זכאי מי שקיבל 8 ל-9 נקודות בבדיקת הערכת תלות. רמה זו מזכה ב-26 שעות בשבוע לטיפול בבית הקשיש או 22 שעות על ידי עובד זר.
    • גמלת סיעוד רמה 6 – זכאי מי שקיבל 9.5 ל-10.5 נקודות בבדיקת הערכת תלות. רמה זו מזכה ב-30 שעות בשבוע לטיפול בבית הקשיש או 26 שעות על ידי עובד זר.

    עוד חשוב לדעת שניתנות גם הטבות למקבלי גמלת סיעוד כמו למשל הנחה בארנונה, בתשלומי המים, פטור מהמתנה בתור, פטור מתשלום למלווה במקום ציבורי. כך למשל מי שזכאי לקבל גמלת סיעוד רמה 5 או גמלת סיעוד רמה 6 או גמלת סיעוד רמה 4 ומלאו לו 90, או מי שזכאי לגמלת סיעוד רמה ג' (שנקבעה לו לפני נובמבר 2018), זכאי לקבל הנחה בתשלומי החשמל.

    הגשת תביעה לגמלת סיעוד

    לצורך קבלת גמלת סיעוד יש להגיש תביעה לביטוח הלאומי. חברת דנאל סיעוד הוותיקה מעניקה שירותי סיעוד לכ- 35,000 קשישים מידי חודש, מלווה ותומכת לכל אורך הדרך עוד מהשלב הראשוני של התעוררות הצורך במטפל ביתי ובטרם הגשת התביעה למוסד לביטוח לאומי.

    הליווי של חברת דנאל ממתחיל בפנייה ראשונה על ידי הקשיש או בני משפחתו. בפנייה הראשונית נציג מטעם דנאל יערוך ברור ראשוני האם הקשיש עומד בתנאי הזכאות כאמור. במידה וכן, יקבע ביקורת בית שמטרתו תהיה הכרות ואיתור צרכי הקשיש. נציג של חברת דנאל יוכל לסייע במעמד ביקור הבית במילוי טופס התביעה של המוסד לביטוח לאומי. את התביעה ניתן להגיש באופן ידני על ידי נציג של חברת דנאל או באופן מקוון באתר הביטוח הלאומי באינטרנט.

    עוד בטרם קבלת החלטת הביטוח הלאומי, חברת דנאל סיעוד מעניקה שירות טרום סיעוד ללא תשלום. במסגרת שירות זה מתבצעת השמה מיידית של מטפל או מטפל בביתו של הקשיש. השירות כפוף להערכה מקצועית של חברת דנאל סיעוד.

    לסיכום

    אם הוריכם הגיעו לגיל פרישה והם זקוקים לסיוע בביתם לביצוע פעולות יום יומיות ייתכן והם זכאים לקבל שירות זה בדרך של שעות טיפול. פנו אל חברת דנאל סיעוד לבירור ראשוני וסיוע.

    שאלות ותשובות

    גמלת סיעוד הנה גמלה המסופקת ע"י ביטוח לאומי, לאנשים בגיל פרישה, המתגוררים בביתם, וזקוקים לעזרה של אדם אחר בביצוע פעולות יומיומית, או לקשישים הזקוקים להשגחה צמודה על מנת לשמור על ביטחונם או ביטחון הסובבים אותם.

    הקריטריונים לקבלת זכאות לגמלת סיעוד היא היותו של הקשיש תושב ישראל, מתגורר בביתו, בדיור מוגן או בבית אבות במחלקת עצמאיים או תשושים, גילו מעל 67 (לגבר) או 63 (לאשה), על פי עמידה במבחן הכנסות (יחיד עד 18,804 ₪, זוג עד 28,206 ₪), וכמובן, מדובר באדם שזקוק במידה רבה לעזרת הזולת בביצוע תפקודי היום יום.

    ניידות, רחצה, הלבשה, היגיינה אישית, אכילה, השגחה (במקרים בהם בשל מצב רפואי קוגניטיבי, קיימת סכנה שהקשיש יהווה סכנה לעצמו או לאחרים).

    יש למלא בקשה/תביעה לגמלת סיעוד. את הבקשה, ימלא הקשיש או בן משפחתו, מומלץ לקבל ליווי מנציג חברת דנאל.

    בדיקת התלות בוחנת את יכולת התפקוד של הקשיש ואת המידה בה זקוק לסיוע של אדם אחר בביצוע תפקודי היום יום. הבדיקה מבוצעת בשיחה טלפונית, ע"י מעריכה מטעם הביטוח הלאומי (אחות/ פיזיותרפיסטית), במהלכה, המעריכה תבצע התאמה בין ממצאי השיחה למסמכים הרפואיים שהועברו יחד עם התביעה.

    שעות טיפול המסופקות לקשיש באופן זמני על ידי חברת דנאל, השעות מסופקות ללא עלות ובמימון מלא של חברת דנאל.

    שירותי טיפול אישי וסביבתי ע"י מטפל.ת בבית הקשיש, סיוע במימון עובד זר, ביקור במרכז יום, מימון מוצרי ספיגה, מימון משדר מצוקה, שירותי כביסה, גמלה כספית.

    היקף השעות הבסיסי עומד על 5.5 שעות טיפול בשבוע, היקף השעות המקסימלי, עומד על 30 שעות טיפול שבועיות.

    התהליך עד לקבלת הזכאות לגמלת סיעוד, נמשך בין חודש וחצי לחודשיים, מיום קבלת התביעה בביטוח הלאומי.

    לסייע לקשיש בהתאם לצרכיו, החל מסיוע ברחצה, הלבשה, בישול והאכלה, סיוע בטיפול בנושאי היגיינה, ליווי לקופ"ח, קניות, טיפול במשק הבית (ניקיון בסיסי, כביסה, אבק). במידת הצורך, תשגיח על הקשיש (במקרה בו הקשיש דמנטי/סובל מירידה קוגניטיבית).

    גם בני משפחה מכל דרגות הקרבה (בני זוג, ילדים, נכדים וכד') יוכלו להירשם כמטפלים של הקשיש, ולקבל שכר תמורת עבודתם.

    נציג של חברת דנאל ילווה אתכם ויסייע בכל תהליך הגשת הבקשה, משלב מילוי התביעה, כולל מסירת התביעה לביטוח הלאומי ועד קבלת התשובה.

    הליווי בתהליך מבוצע בחינם, ללא כל עלות.