יצירת קשר
DANEL_LOGO_04-01

    איך מתמודדים עם אשפוז פתאומי?

    יוני 26, 2018
    // מערכת דנאל

    אשפוז של בן משפחה שלנו מביא איתו עומס, מתח וחרדה וגורם במידה רבה להפרת השגרה שלנו. כאשר יקירינו מתאשפזים, היינו רוצים לשהות לצידם כמה שאפשר ולדאוג באופן אישי לטיפול מיטבי בהם. מנגד עומדת שיגרת חיינו שעלינו להמשיך ולקיים.
    רובנו עדיין צריכים ללכת לעבודה כל יום, לחלקנו יש ילדים קטנים שצריך לאסוף מהגנים ומבית הספר, ולא תמיד נוכל להיות לצד מיטתו או מיטתה של בן המשפחה היקר שלנו.

    בשלב ראשון עם ההגעה לבית החולים, אכן חשוב לדאוג שיהיה מי שילווה את יקירנו בעת כניסתו למיון. ליווי של בן משפחה יעזור להפחתת החרדה והלחץ , ותקל עליו ועל הצוות הרפואי בתהליך האבחון והשלמת הפרטים הרפואיים. אין זה הזמן לחגיגת ביקורים אלא לליווי אינטימי ושקט.

    במידה והוחלט על אשפוז , מומלץ ללוות את המאושפז עד קבלתו ע"י צוות המחלקה, לברר עבורו את מועדי הארוחות, מועדי חלוקת התרופות, שעות הביקור של הקרובים ושעות ביקור הרופא במחלקה. בנוסף כדאי לבדוק היכן נמצא לחצן המצוקה, להשאיר בקבוק שתייה וחומר קריאה אם הדבר מתאים. לצוות המחלקה השאירו מספרי טלפון של בני המשפחה הקרובים.

    עכשיו כשביררתם את כל הפרטים כדאי וצריך להכין תכנית בהתאם לזמן האשפוז המשוער, עד כמה שניתן לדעת ולהבין מהצוות הרפואי. התכנית מיועדת לחלק את הנטל בין בני המשפחה הבוגרים. תכנית כזאת תעזור לכם לשמור על הכוחות, לתת ביטחון לכם וליקירכם ולתכנן קדימה.

    "כללו בתוכנית ההשגחה בבית החולים, את בני המשפחה הקרובים, ואף חברים טובים שיכולים לסייע, גם הנכדים יכולים לתרום ולהגיע ולשהות לצד סבתא או סבא בבית החולים מידי פעם, ואפילו ליהנות מהיותם חיוניים".

    במידה ותזדקקו לעזרה נוספת בהשגחה בזמן האישפוז, או בהתאקלמות בבית לאחר מכן, חשוב לדעת שבבתי החולים המובילים בארץ קיים שירות של השגחות פרטיות. בו שוהה אחות או מטפלת לצד מיטתו של החולה, ואתם יכולים להיות שקטים. החלמה מהירה!