יצירת קשר
DANEL_LOGO_04-01

    עייפים, מרוצים ומבלים עם הנכדים גם בחופש הגדול

    יוני 26, 2018
    // מערכת דנאל

    אין עוד פעילות לדור השלישי שכל כך מתגמלת וכל כך מתישה. כשסבא או סבתא חוזרים מפעילות עם הנכדים, הם מלאי אושר וסיפוק, אך מרוקנים מכל אנרגיה. לעומתם, הנכדים המקסימים, שחוזרים מהמפגש, מאושרים עד לב השמיים ומלאי אנרגיות כאילו רק קמו מהשינה.
    הקשר בין הדורות חשוב כל כך לכולם, וכמו בכל קשר, חשוב להיות קשוב לרצונות ולצרכים של כל הצדדים.
    כדאי להתייעץ עם ההורים וללמוד על תחומי העניין של הנכדים, להבין מה קשה להם ומה הצרכים שלהם. כל סבא וסבתא יכולים לתת המון לנכדיהם, לכל אחד יש את החוזקות והחולשות שלו, ואת הדברים שעליהם הוא מוכן להתאמץ יותר. ויש את החופש הגדול – הזדמנות גדולה לכל הצדדים להעמיק את הקשר המשפחתי.

    הורים מחליפים

    אם ההורים עסוקים בעבודה וילדיהם החופשים משתוקקים לנסוע ברכבת – סבא וסבתא יוכלו בקלות לשמח את הנכדים. אם הנכדים מתקשים בשיעורי הבית שלהם, בטוח סבתא תשמח לעזור עם לוח הכפל. בדרך זו, כל הצדדים מרוצים, הסבים והסבתות על התרומה למשפחה ותחושת החיוניות, הנכדים שמקבלים עזרה ותשומת לב אוהבת וההורים העסוקים, שיודעים שהגוזלים שנמצאים בידיים הכי טובות שיש.

    מכל נכדיי השכלתי

    הלמידה, מסתבר, יכולה להיות גם הדדית. ניתן לשבת ביחד ליד המחשב, אפשר להיכנס לאתרים דוגמת ויקיפדיה וללמוד במשותף על נושאים מגוונים, כמו למשל על בעלי חיים מיוחדים ודמויות היסטוריות. ומצד שני, אפשר להיעזר בידע של הצעירים, שמיומנויות המחשב הן כטבע שני להם, וללמוד מהם את רזי המחשב והגלישה במרחבי האינטרנט. הנכדים ישמחו לדעת כי הם יכולים לתרום לזקן השבט, ומצד שני גם ללמוד ממנו בו זמנית.

    התנועה לשחרור הסבתא

    הנכדים האנרגטיים יכולים להיות פרטנרים מצוינים לפעילות גופנית, גם לא כזו שצריך בשבילה מאמן כושר מוסמך ואישור רפואי. יציאה מהבית לגן השעשועים ולפארק הסמוך לבית יסייעו לנכדים לפרוק אנרגיה ולסבים ולסבתות לחלץ איברים. אל תשכחו לקחת תיק קטן עם צידה חיונית, כגון: פירות לשעות הרעב הפתאומיות, מים, בגדים וחיתולים להחלפה במקרה הצורך, קסדה אם מדובר בפעילות על גלגלים (אופניים, גלגליות), כלים לארגז החול וכן הלאה בהתאם לגיל הנכדים והפעילות הצפויה.

    כל יום רביעי בארבע

    לא פחות חשובה מהתכנים עליהם מדברים, היא המסגרת. חשוב לקבוע תבנית קבועה ומוכרת לכל הצדדים, מסגרת של ימים ושעות קבועים בהם נפגשים. הנכדים מצפים בכיליון עיניים למפגש השבועי, הסבים והסבתות מתכוננים ומתכננים מה לעשות וההורים זוכים לכמה שעות חסד לקדם את ענייניהם בידיעה שהטף בידיים טובות.

    "הקשר בין הדורות חשוב כל כך לכולם, וכמו בכל קשר, חשוב להיות קשוב לרצונות ולצרכים של כל הצדדים".

    "מי גנב לי את האף?"

    לכל סבא וסבתא יש את הטריקים הקטנים שלהם ואת המנהגים שהם רק שלהם, הנכדים מחכים לטקסים הקטנים האלה. זה יכול להיות סבא שעושה פרצופים מצחיקים או נוהג "לגנוב" אפים של ילדים, או הסבתא שמספרת סיפור מעניין ואולי אפילו מגיעה עם שקית של עוגיות שוקולדצ'יפס שאפתה במיוחד באותו הבוקר. הקפידו על הטקסים הקטנים האלה השמורים לרגעים האינטימיים במפגש המשפחתי עם דור העתיד.

    רוצים להתייעץ ולקבל מידע נוסף? צרו עמנו קשר ונשמח לענות על כל שאלה ולסייע
    95922*