יצירת קשר
DANEL_LOGO_04-01

    חום יולי אוגוסט

    אוגוסט 6, 2018
    // מערכת דנאל

    הקיץ בשיאו, משמע ימים ארוכים שטופי שמש ואור, וגם חום. לעיתים חום בלתי נסבל. תקופת הקיץ מחייבת אותנו לנהוג בזהירות יתרה. מדי קיץ לצערנו אנו שומעים על חייל צעיר, שגופו קרס במהלך אימון ביום חם, והסיבה לכך היא כי הגוף לא מסוגל להתמודד עם עומס החום הכבד. קל וחומר, כשמדובר בגוף מבוגר יותר.

    לפני היציאה מהבית בימי הקיץ רצוי להתכונן נכון. איך בדיוק?
    הכנו עבורכם את המדריך ליציאה בטוחה ובריאה יותר מהבית לימי חום יולי אוגוסט. כל מה שנשאר לכם, הילדים הדואגים להורים המבוגרים, להקפיד שיש ברשות ההורים הציוד המתאים ולהנחות, במקרה הצורך, את עובד הסיוע איך לנהוג עם הקשיש בימים חמים.

    1. למה? כובע!

    עדיף להימנע משהייה ממושכת בשמש הקופחת לאורך זמן, גם בשהייה קצרה מומלץ לחבוש כובע ורצוי רחב שוליים שיגן על העורף והצוואר. כמו כן, יש ללבוש בגדים מתאימים לעונה, אווריריים ובגוונים בהירים, כדי שלא יקלטו את קרני השמש. אפשר להיעזר במטריה להגנה נוספת מפני השמש.

    2. לעבור את השעות החמות

    הימצאות בשעות החמות ברחובות הערים מגדילה את עומס החום מכמה סיבות: האספלט שקולט את החום מגיע לטמפרטורות גבוהות, ואפילו רגלי בעלי-חיים נכוות מהליכה עליו. הבניינים הגבוהים חוסמים את הרוח ומונעים את צינון האנשים, המזגנים שעובדים במלוא המרץ מפנים את האוויר החם מהבתים והחנויות אל הרחובות. לכן, כדאי להימנע מהליכות ארוכות בשעות החמות בחוצות.

    "המליצו להוריכם או למטפל לשאת עליהם קבוע בקבוק מים קטן ליתר ביטחון"

    3. סכנת התייבשות: שתו מים!

    החום וההזעה גורמים לגוף לאבד נוזלים רבים, ומכאן שחשוב להחזירם לגוף ולשתות מים לאורך כל היום. אין צורך לגמוע ליטר בבת אחת, אך בקבוק מים זמין יאפשר לשתות לגימות קטנות בתדירות גבוהה מבלי להעמיס על הכליות. באזורים יבשים בהם הלחות נמוכה, הגוף אמנם מייצר יותר זיעה בניסיון לקרר עצמו, ברם הזיעה שמייצר גופנו מתאדה במהירות ולא מרגישים את סכנת ההתייבשות. ולכן, למרות התחושה המתעתעת באזורים יבשים – חשוב להמשיך ולשתות מים כל הזמן. המליצו להוריכם או למטפל לשאת עליהם קבוע בקבוק מים קטן ליתר ביטחון.

    4. לצנן את הגוף במים

    קפיצה למים היא רעיון מצוין לימי הקיץ החמים. תחושת הקרירות במים ובעת היציאה מהם נהדרת, עם זאת חשוב לזכור כי השמש פוגעת בעורנו גם כשהגוף נמצא במים, ולכן לא כדאי להפריז בשהייה במים בשמש ומומלץ לשהות בבריכה מקורה. רצוי ללכת לים ולבריכה בשעות הבוקר המוקדמות או בשעות אחר-הצהריים או הערב. גם כאן, לא לשכוח למרוח קרם הגנה, לחבוש כובע ולשתות הרבה מים.

    5. טמפרטורת המזגן המומלצת: 25 מעלות

    שימוש במזגנים בימי הקיץ מבורך. רצוי לקבוע את הטמפרטורה ל-25 מעלות ולהימנע מהקפאת הבית והגוף, גופו של הזקן רגיש למעברים חדים בין חום וקור וצריך להקפיד על טמפרטורה מתאימה. יש לסגור את כל הדלתות, החלונות והפתחים האחרים על מנת שהקירור יהיה יעיל וחסכוני בחשמל. מומלץ לנקות את פילטר המזגן אחת לחודש לניקוי מחיידקים ואבק שחוסם את מעבר האוויר.


    והכי חשוב, אם הוריכם טוענים שחם להם או קר להם – כנראה שחם להם או קר להם מדי ויש להתחשב בכך. הרחיקו אותם במידת האפשר מהחום ומשמש ישירה, הפחיתו את הפעילות הגופנית, תנו להם לנוח, לשתות מים קרים והשתדלו לעשות זאת במקום מוצל וממוזג.