יצירת קשר
DANEL_LOGO_04-01

    אל תתנו לסידן לברוח לכם

    יוני 26, 2018
    // מערכת דנאל

    אנו שומעים לא מעט, כמה חשוב לצרוך מספיק סידן כבר מגיל צעיר, יצרניות מדגישות את נושא הסידן מעל גבי מוצרים ומשרד הבריאות אף טרח לצאת במסע פרסום להעלאת המודעות בקרב הציבור. אז מדוע באמת חשוב לגוף שלנו לשמור על רמות סידן גבוהות, ואיך ניתן כבר בגיל צעיר למנוע מחלות עתידיות בזכות שמירה על ערכי הסידן הדרושים לגוף?

    לסידן, או בכינויו הלועזי קלציום, יש מרכיב חשוב בעצמותינו, אך תפקידו אינו מוגבל לעצמות בלבד. יוני הסידן אחראים על האיתותים והתקשורת בתוך גופנו, ואחראיים על התנעה או הפסקת תהליכים בגופנו, הן באופן מכני על-ידי הפעלת שרירים, והן באופן חשמלי על-ידי העברת אותות לתאים השונים בגופנו. מכאן, שמחסור של סידן בגוף עלול להוביל למגוון תופעות לא רצויות, ביניהן למחלת דלדול העצם (אוסטאופורוזיס), שמתאפיינת בעצמות חלשות שעשויות לגלות נטייה מוגברת לשבירה ואיחוי איטי, שיניים שמאבדות מחוזקן, התכווצויות שרירים הן במנוחה והן בפעילות גופנית, כאבי פרקים, חוסר שקט, קשיי שינה, לחץ דם גבוה ועוד.

    נשים סובלות יותר

    שכיחות המחלה גבוהה יותר בקרב נשים, תופעה זאת מוסברת על-ידי ירידה ברמות הורמון האסטרוגן המתרחשת לאחר גיל המעבר אצל נשים. כמו כן, תזונה לקויה שאינה מאפשרת לגוף לקבל את כל הסידן הדרוש לו. אולם, גם במקרים של תזונה תקינה, בעיות של ספיגת הסידן בגוף, או בעיות של זמינות הסידן, יובילו גם הם לתוצאות דומות.

    סיבה נוספת שעשויה לפגוע במשק הסידן היא הרעלות. אלו יכולות להיגרם מסיבות שונות, כגון הרעלות מצבעים, חומרים רעילים, סתימות שיניים שבוצעו עם אמלגם, פירות וירקות המרוססים ברעל וכן הלאה.

    תזונה בונה סידן

    על מנת לשמור על רמת סידן תקינה, חשוב להקפיד על תזונה נכונה, שימוש בתוספי סידן והתרחקות מרעלים. את הסידן ניתן למצוא במגוון סוגי מזון, בחלב ומוצריו, בפירות וירקות, בדגנים, קטניות, אגוזים וגרעינים. כדי להגיע לרמת ספיגה גבוהה של הסידן, מומלץ לצמצם צריכת מוצרים המכילים זרחן, כמו פחמימות מזוקקות, בשר ומשקאות קלים, וכן לצמצם צריכה של מזון המכיל חומצה אוקסלית, שנמצאת במוצרים כגון תרד, פולי סויה, קקאו, כרובית, שקדים, סלק ופטרוזיליה. חומצה זו סופחת מינרלים ולכן פוגעת בספיגת הסידן.

    אמנם אוסטיאופורוזיס הפכה להיות מחלה נפוצה, ממנה סובלים מאות אלפי ישראלים ועשרות מיליוני אמריקאים, אולם, תזונה נכונה וצריכה של תוספי מזון בעת הצורך, צפויים לשפר את המצב הבריאותי של הסובלים מהתופעה באופן פשוט ומהיר.

    "שימו לב כי התזונה שלכם מכילה את הכמות המספקת של סידן המומלצת לגוף. מעל גבי מוצרי המזון רשומה כמות הסידן אותם הם מכילים".
    הגיל עולה, הסידן יורד

    הגוף שלנו עובר שינויים לאורך השנים, עד גיל 20 הגוף נמצא בבנייה מתמדת של העצמות, עד גיל 50 הוא נמצא במצב מאוזן של בנייה ופירוק, ומעל גיל 50 מתרחש תהליך של פירוק מוגבר. כאשר יש יותר פירוק מבנייה, זהו המצב אותו אנו מכנים – בריחת סידן. לכן, חשוב להשלים לגוף את רמות הסידן החסרות. ההמלצות של משרד הבריאות עומדות כרגע על צריכה יומית של 1,200 מ"ג סידן לאנשים מעל גיל 50. כדי לשפר את ספיגת הסידן בצורה טובה יותר במערכת העיכול יש להקפיד על רמת ויטמין D טובה בגוף ולבצע פעילות גופנית. עישון, למשל, יעכב את הספיגה בגוף.

    בשורה התחתונה, שימו לב כי התזונה שלכם מכילה מספקת את כמות הסידן המומלצת לגוף. מעל גבי מוצרי המזון רשומה כמות הסידן אותם הם מכילים. במידה ואינכם יודעים מה מצבכם, מומלץ להתייעץ עם רופא ודיאטנית.

    יש לכם שאלות על תזונה בריאה לבני המשפחה המזדקנים שלכם? התקשרו למומחים של דנאל 95922*